تاکید رئیس جمهور بر پرداخت به‌موقع مطالبات گندم‌کاران

سادس/زنجان معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: امیدواریم کشاورزان با افزایش قیمت خرید گندم با رغبت و شوق بیشتری به سراغ کشت گندم بروند.

سیدمحمد حسینی شامگاه روز گذشته (۴ شهریورماه) در مراسم کلنگ‌زنی فاز ۲ سیلوی گل آرد زاگرس واقع در شهرستان سلطانیه، در رابطه با خرید گندم استان زنجان، با بیان اینکه در دومین جلسه دولت در سال جدید که بحث شد، گندم یک کالای استراتژیک بوده و باید به آن توجه کنیم، اظهار کرد: جنگ اوکراین نیاز به گندم را تشدید کرد، زیرا اگر ما قیمت گندم را افزایش نمی‌دادیم، این محصول استراتژیک به سمت کشورهای همسایه می‌رفت و سپس با مشکل مواجه می‌شدیم.

وی با بیان اینکه اکنون مسئله‌ امنیت غذایی در کشورهایی اروپایی حساس و مشکل‌آفرین شده است زیرا بخش عمده‌ای از گندم و روغن دنیا را کشورهای اوکراین و روسیه تامین می‌کنند، افزود: با مطرح شدن این موضوع توسط وزیر جهادکشاورزی در دولت، قیمت گندم توسط رئیس‌جمهور تعیین شد.

این مسئول با بیان اینکه معمولا در ماه‌های ابتدایی سال، پرداخت‌ها با مشکل مواجه می‌شود زیرا باید درآمدها کسب شده و مالیات‌ها اخذ شود، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور بر پرداخت به موقع مطالبات گندم‌کاران تاکید دارد و امید است کشاورزان با افزایش قیمت خرید گندم با رغبت و شوق بیشتری به سراغ کشت این محصول بروند.

استاندار زنجان نیز در ادامه این مراسم گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲۰۰ هزار تن گندم در استان زنجان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳ برابر شده است.

محسن افشارچی با اشاره به بالا بردن قیمت خرید گندم توسط دولت به مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، افزود: امسال قبل از دوره برداشت گندم، ۳۵ هزار تن گندم در استان زنجان خریداری شده بود.

وی با بیان اینکه گندم مورد نیاز استان زنجان را تامین کرده‌ایم حتی می‌توانیم گندم به استان‌های دیگر نیز بفرستیم، تصریح کرد: ظرفیت ذخیره‌سازی ۵۵۰ هزار تن گندم را در استان زنجان داریم.

این مسئول با بیان اینکه تصمیمات اخذ شده دولت در خصوص گندم، قطعا برای ضریب جینی استان زنجان نیز تاثیرگذار خواهد بود، گفت: شهرستان خدابنده حدود ۶۰ درصد تولید گندم استان زنجان را به خود اختصاص داده و کشاورزان زنجانی از افزایش قیمت گندم بسیار خرسند هستند.

استاندار زنجان با بیان اینکه کشاورزان زنجانی امسال به سمت تولید استراتژیک راغب هستند، اظهار کرد: اقدام دولت در خصوص افزایش قیمت خرید گندم، اقدامی ماندگار در حوزه کشاورزی است.

افشارچی در رابطه با مطالبات گندم‌کاران زنجانی، خاطرنشان کرد: امسال در استان زنجان ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه گندم شده که حدود یک هزار میلیارد تومان آن وصول شده و چند روز گذشته نیز ۵۰۰ میلیارد تومان داده شد ولی خواستار تسریع در پرداخت هستیم.

مدیر شرکت گل آرد زاگرس نیز در ادامه این مراسم، در رابطه با فاز ۲ سیلوی گل آرد زاگرس، اظهار کرد: این سیلو ۱۸۰۰ متر فضای زیربنایی با عرض ۲۰ و طول ۹۰ بوده و ۱۵ ستون از سمت جنوبی و شمالی و از سمت غربی و شرقی ۴ ستون وجود دارد.

وی در رابطه با پروژه فاز ۱ سیلوی شرکت آرد گل زاگرس، خاطرنشان کرد: پروژه فاز ۲ سیلوی شرکت گل آرد زاگرس حدود یک سال بعد به بهره‌برداری خواهد رسید و هزینه برآورد شده برای این پروژه ۱۵۰ میلیارد ریال است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *