آتش منطقه حفاظت شده خامی خاموش شد

سادس/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد از مهار و خاموش شدن آتش منطقه حفاظت شده خامی در این استان خبر داد

علیرضا نیکروز در گفت و گو با خبرنگار سادس گفت: نود درصد آتش روز اول خاموش شد، فرمانده میدان برای اطفای حریق منطقه حفاظت شده خامی استاندار بود.

وی اظهار کرد: تشکل ها و پویش های مردمی، استاندار، معاون امور عمرانی و حراست، فرمانداران باشت و گچساران، منابع طبیعی و محیط زیست، شرکت نفت و گاز گچساران، دکتر نامی ریاست سازمان مدیریت بحران کشور، هلال احمر، ادارات گچساران و باشت، نیروهای محلی در مهار و خاموش کردن این آتش سوزی کمک و همکاری کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هنوز خسارات وارده ناشی از این آتش سوزی جمع بندی نشده است.

یادآور می شود که آتش سوزی در منطقه حفاظت شده خامی بین دو شهرستان گچساران و باشت از ساعت ۱۶ روز دوشنبه ۳۱ مردادماه ۱۴۰۱ آغاز شده بود که پس از چهار شبانه روز با تلاش نیروهای مختلف از زمین و هوا نهایتا ظهر روز پنجشنبه سوم شهریورماه ۱۴۰۱ کاملا مهار و خاموش شد.

گفتنی است که منطقه حفاظت شده خامی ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار وسعت دارد و این منطقه کوهستانی در سال ۷۸ با هدف حمایت از جمعیت جانوری به عنوان منطقه حفاظت شده مورد حفاظت قرار گرفت. کوه خامی با بیش از ۳۰هزار هکتار وسعت، زیستگاه گونه های کمیاب گیاهی و جانوری از جمله پلنگ، کل، بز و کبک است و پوشش غالب آن از بلوط، بنه، ارژن، کیکم و زالزالک است. کوه سه هزار و ۱۷۲ متری خامی با ۱۰ قله بالای سه هزار متر ارتفاع، یکی از کوه های رشته کوه زاگرس است و بین دو شهرستان گچساران و باشت واقع شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *