اعمال فشارهای دولت ترامپ برای مجاز شناخته شدن داروهای اثبات نشده برای درمان کرونا

طبق گزارش جدید دموکرات‌ها در کمیته فرعی مجلس نمایندگان درباره بحران کرونا، دولت ترامپ سازمان غذا و دارو را برای مجاز کردن داروی ضد مالاریا، هیدروکسی کلروکین، به عنوان درمان کووید-۱۹ تحت فشار گذاشته بود.

به گزارش سادس به نقل از مجله پیپل، این گزارش به جزئیات تلاش‌های مقامات ترامپ برای تأیید مجدد هیدروکسی کلروکین را پس از لغو مجوز استفاده اضطراری توسط سازمان غذا و دارو با استناد به شواهدی که نشان می‌داد که این دارو در درمان کووید ناکارآمد بوده و دارای عوارض جانبی بالقوه شدید است، پرداخته است. یافته‌ها همچنین حاکی از آن هستند که مقامات ترامپ در تلاش برای اطمینان از اینکه اولین واکسن قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ مجاز شود، مانع سازمان غذا و دارو برای صدور مجوز واکسن کووید تا قبل از این زمان شدند.

جیمز ای. کلیبرن، رئیس این کمیته سنا در بیانیه‌ای گفت: یافته‌های کمیته فرعی منتخب مبنی بر اینکه مقامات کاخ سفید ترامپ به طور عمدی و مکرر به دنبال این بودند که کار علمی سازمان غذا و دارو در مورد درمان‌ها و واکسن‌های ویروس کرونا را به مسائل سیاسی کاخ سفید منحرف کنند، نمونه دیگری از این است که چگونه دولت قبلی سیاست را بر سلامت عمومی اولویت می‌دهد.

وی افزود: این حملات به موسسات بهداشت عمومی کشور ما، پاسخ به ویروس کرونا را تضعیف کرده است.

در مارس ۲۰۲۰، ترامپ از هیدروکسی کلروکین به‌عنوان یک درمان مؤثر در طول همه‌گیری کووید-۱۹ با وجود نگرانی‌های کارشناسان بهداشتی، از جمله مدیر غذا و دارو، استفان هان، که تأکید کرد باید آزمایش‌هایی انجام شود تا ببینند آیا در برابر ویروس کار می‌کند یا خیر، یاد کرد.

ماه‌ها بعد، علی‌رغم هشدارها، ترامپ وقتی در ماه مه ۲۰۲۰ اعلام کرد که به مدت یک هفته و نیم هر روز یک دوز هیدروکسی کلروکین مصرف می‌کند، خبرنگاران را شوکه کرد.

سازمان بهداشت جهانی همچنین پس از اینکه چندین مطالعه نشان داد میزان مرگ و میر بالاتری در بین بیمارانی که این دارو دریافت کرده بودند، آزمایش‌های بالینی هیدروکسی کلروکین را به حالت تعلیق درآورد.

تحقیقات همچنین نشان داد که استفاده نادرست از دارو می تواند منجر به نارسایی قلبی شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *