۲۰ هزار میلیارد برای محرومیت‌زدایی و پروژه‌های آبرسانی و راه‌های روستایی در نظر گرفته شده است

سادس/لرستان رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۰ هزار میلیارد برای محرومیت‌زدایی و پروژه‌های آبرسانی و راه‌های روستایی در نظر گرفته شده است.

محمدرضا رضایی کوچی در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن الیگودرز با اشاره به پروژه اتصال شهرستان الیگودرز به شبکه ریلی کشور، اظهار کرد: پروژه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ادامه کار نیازمند تزریق منابع مالی است.

وی تصریح کرد: در سفر رئیس مجلس به لرستان سعی می‌کنیم از ظرفیت تسهیلات بانکی، تهاتر نفت و بودجه ۱۴۰۲ کمک بگیرم که هر چه زودتر این پروژه مهم و استراتژیک تکمیل شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به پروژه اتصال جاده شهرستان الیگودرز به اصفهان اشاره کرد و افزود: بخش عمده این پروژه که در قالب مسیر چهار راهه تعریف شده انجام شده است، اما ۲۰ کیلومتر الیگودرز انجام نشده که دوستان ما در وزارت راه و شهرسازی قول دارند که با استفاده از منابع وزارت و تهاتر نفت پروژه را به سرانجام برسانیم.

رضایی کوچی در خصوص سه زیرگذر مسیر الیگودرز _خمین و الیگودرز _ داران، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های مختلف این سه زیرگذر که عمدتاً بالای هفتاد درصد پیشرفت فیزیکی دارند را تکمیل کنیم.

وی بیان کرد: به دنبال این هستیم که پروژه فاضلاب شهر الیگودرز را که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد با کمک رئیس مجلس و نماینده الیگودرز به سرانجام برسانیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین برنامه هفتم اضافه کرد: سفر رئیس مجلس و روسای کمیسیون‌ها در راستای تصمیم‌گیری بهتر و اولویت‌بندی به‌ویژه در استان‌های محروم از جمله لرستان انجام می‌شود.

رضایی کوچی ادامه داد: پس از بازدید از پروژه‌ها در جلسه پایانی گزارشی از پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی ارائه خواهیم کرد و در فصل تنظیم بودجه در مناطق محروم از جمله لرستان منابع مورد نیاز را تخصیص دهیم.

وی اظهار کرد: رویکرد مجلس توزیع عادلانه اعتبارات در کشور و کمک به مناطق محروم است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بیست هزار میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی و پروژه‌های آبرسانی و راه‌های روستایی در نظر گرفته شده است.

رضایی کوچی خاطرنشان کرد: لرستان هم که در زمینه آب آشامیدنی در روستاها و راه روستایی مشکل اساسی دارد، بدون شک یکی از استان‌هایی که می‌تواند از ظرفیت بودجه خوب استفاده کند لرستان است.

وی اضافه کرد: بعد از سفر حتماً مسئولان مربوطه را برای رفع مشکلات روستاییان دعوت می‌کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *