امسال اربعین عظمت و صلابت امت اسلام را به جهانیان نشان خواهد داد

نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی گفت: با نگاهی گذرا و منصفانه به شرایطی که دولت سیزدهم سکان مدیریت اجرایی کشور را عهده دار شد به ارزش کاری که طی یک سال گذشته در دولت سیزدهم انجام شده پی می بریم.

به گزارش سادس، حسین رئیسی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: امسال اربعین عظمت، شکوه و صلابت امت اسلام را به جهانیان نشان خواهد داد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره دولتمردان شهید رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت به خدمتگزاران مردم در دولت سیزدهم افزود: از رئیس جمهور و تمامی اعضای هیات دولت بابت تمامی تلاش های ثمربخش تشکر و قدردانی می کنم.

نماینده مردم میناب در مجلس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نگاهی گذرا و منصفانه به شرایطی که دولت سیزدهم سکان مدیریت اجرایی کشور را عهده دار شد بر ارزش کاری که طی یک سال گذشته در دولت سیزدهم انجام شد را به خوبی دلالت خواهد کرد. تمامی تنخواه دولت هزینه شده و بالغ بر ۵۳۴ هزار میلیارد تومان بدهی و سود سررسید اوراقی که دولت باید آنها را پرداخت کند از تعهدات ایجاد شده در دولت سابق است.

رئیسی افزود: ماهانه ۱۵ هزار میلیارد تومان توسط دولت سیزدهم باید پرداخت می شد و برابر اطلاع موثق تا سال ۱۴۰۵ این شرایط ادامه خواهد داشت. ۸ میلیارد دلار ارز ترجیحی تخصیص داده شده هزینه شده است و وضعیت ذخایر استراتژیک کشور در بدترین شرایط ممکن و وضعیت فروش نفت در ضعیف ترین شکل آن بود و سه هزار هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه تمام در برابر دولت خودنمایی می کرد، اما در این شرایط اقدامات ارزنده ای توسط دولت به انجام رسیده که قابل تحسین و تقدیر است.

وی مهار کرونا و ایمن سازی همگانی، مردمی سازی یارانه ها و افزایش میزان پرداخت، حذف فرصت رانت و فساد ارز ۴۲۰۰ هزار تومانی، مبارزه جدی با اشرافی گری، ارتقای توان علمی کشور در عرصه های مهمی مانند هوا و فضا و هسته ای و سایر زمینه ها، عضویت در پیمان های مهم منطقه ای مانند شانگهای، گسترش مناسبات با همسایگان و اجرای طرح رتبه بندی معلمان را از جمله اقدامات دولت سیزدهم دانست و گفت: البته انتظار می رود معلمان طرح مهرآفرین نیز تبدیل وضعیت شده و از مزایای طرح رتبه بندی بهره مند شوند.

نماینده مردم میناب در مجلس یازدهم خطاب به مسئولان اجرایی کشور گفت: ما مخالف اجرای تدابیر دولت نیستیم، اما همیشه استان هایی مانند هرمزگان و سیستان و بلوچستان از تبعیض های انجام شده گلایه دارند و اخیرا طرح های کنترلی تنها در این دو استان انجام شده و انتظار می رود اگر طرحی مد نظر دولت است در همه نقاط  کشور به صورت برابر اجرا شود تا مردم شریف ما احساس تبعیض نکنند.

رئیسی همچنین به وزارت نفت در مورد انجام مسئولیت های اجتماعی در منطقه و پروژه های ورزشی در حوزه انتخابیه اش تذکر داد و گفت: همچنین به وزارتخانه های جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی در مورد تقویت صنایع دستی و گردشگری در برخی روستاهای حوزه انتخابیه تذکر می دهم.

وی در پایان تاکید کرد: قیمت لیمو و خرمای کشاورزان در نازل‌ترین وضعیت قرار دارد، لذا از وزارت جهاد کشاورزی انتظار می رود در این مورد تدبیر کند. مردم ما هنوز نتوانسته اند از فرصت قانونی اصلاح لایحه مبادلات مرزی استفاده کنند، بنابراین انتظار می رود وزارتخانه های اقتصاد و کشور در این زمینه اقدام عاجل داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *