آرامی: در رابطه با مبارزه با فساد باید استراتژی مشخص ارائه شود

نماینده مردم بندرعباس با بیان اینکه مبارزه با فساد امری کلامی و نظری شده و در عمل اقدام موثری دیده نمی شود، گفت: انتظار داریم در حوزه مبارزه با فساد فقط حرف و بازگشت به گذشته نباشد و در این رابطه برنامه و استراتژی مشخص تهیه شود.

به گزارش سادس، منصور آرامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای خود با بیان اینکه افتخار همه ما امروز شهیدان والامقامی هستنند که جان خود را در راه آرمان های دینی، انسانی و ایران عزیز فدا کردند، گفت: امروزه نام و یاد شهدا در جای جای ایران هویدا بوده و کوی و برزن و خانه ای نیست که نامی از شهید نداشته باشدف اما متاسفانه فقط نام و یاد آنها مانده است و کمتر به هدف، مسیر و شعارهای آن ارواح مقدس توجه می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز نتوانسته ایم به نسل حاضر به درستی بگوییم هرچه داریم از شهدای دوران انقلاب اسلامی، دوران مبارزه با تروریسم، دوران دفاع مقدس، دوران مبارزه با اشرار و ضد انقلاب و دوران دفاع از حرم اهل بیت(ع) بوده است و امروز فراموش کرده ایم به جای چه کسانی در سه قوه و سایر نهادهای حاکمیتی تکیه زده ایم و چه کسانی قرار بود اینجا باشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم با بیان اینکه امروز متاسفانه از فعالیت ها و اقدامات جهادی شهدا نیز فقط نامی مانده است و شاید هم رفتارهایی که هیچ اثر مادی و معنوی در زندگی ما ندارد، اظهار کرد: امروز از روحیه انقلابی و ساده زیستی شهیدان فقط پیراهن های چهار جیبی مانده که آنها نیز اثر چندانی نداشته است و مدیریت انقلابی جای خود را به تلاش برای حذف یکدیگر و پذیرش پست های بالاتر داده است و از روزی که رهبر معظم انقلاب صفت انقلابی را به ما دادند مسئولیتمان بیشتر شد، اما آیا عمل ما نیز دقیق‌تر بوده است؟

آرامی در ادامه یادآور شد: امروز رفع فقر و محرومیت کمتر اولویت ما شده و در حد شعار مانده است، آیا به درستی می دانیم توجه به خانواده معظم شهدا و محرومین و فقرا، مهمترین وظیفه همه ما برای حفظ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است؟ منش و روش سیاسیون نیز با اخلاق شهدا کیلومترها فاصله دارد. تصمیمات سیاسی ما متاسفانه ضمن آنکه هزینه فراوانی برای نظام درست می کند، همواره خوراکی برای ضد انقلاب قداره بند مستکبر شده است.

وی ضمن تشکر از تلاش های دولتمردان برای اقدامات آنها در راستای کنترل بیماری کرونا، تلاش برای ارتباط موثر و دیپلماسی خارجی با همسایگان، سفرهای استانی و حضور مستمر میان مردم، گزارش دهی به مردم شریف و تلاش برای گسترش شرکت های دانش بنیان در جهت کاهش بیکاری که شعار سال نیز بوده است، گفت: به همه دولتمردان صمیمانه خسته نباشید می گویم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه رئیس جمهور را مورد خطاب قرار داد و گفت: شما با دو شعار کلیدی و اساسی مبارزه با فساد و کارآمدی وارد رقابت های انتخاباتی شدید؛ متاسفانه هیچ کدام از این دو متولی مشخص و برنامه معینی ندارد، لذا انتظار داریم در حوزه مبارزه با فساد فقط حرف و بازگشت به گذشته نباشد و برنامه و استراتژی مشخص نیاز است. مبارزه با فساد امری کلامی و نظری شده و در عمل اقدام موثری دیده نمی شود. ساختارها همچنان با مشکل اساسی مواجه هستند و هیچ فرد، سازمان و تیمی در دولت شما متولی مبارزه با فساد اداری نیست و یا اقدام مشخصی انجام نمی شود.

آرامی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه و اداری و استخدامی علیرغم تلاش فراوان برای حل مشکل کسر بودجه، اما زمینه مناسب برای کارآمدی دولت را فراهم نکرده اند، یادآور شد: گره های فراوانی در مسیر اداره دولت فراروی همه وجود دارد. برنامه تحولی رئیس جمهور بسیار سریع تهیه شد و بعد از آن نیز در جهت اجرای آن اقدام موثر نشد. متاسفانه مانند گذشته دولت حجیم شده، گران اداره می شود و مشاوران بی ربط فراوانی در جاهای مختلف دولت دیده می شوند و فقط شکل آنها تغییر کرده است.

وی در ادامه عنوان کرد: به نظر می رسد برنامه هفتم فرصت مغتنمی است که می تواند منشا تحولی برای مدیریت و اقتصاد کشور باشد، افزایش مالیات بدون رونق اقتصادی امکان پذیر نبوده و باید تلاش شود ضمن تقویت شاخص بهره وری به اقتصاد غیر نفتی، کشاورزی، معادن، گردشگری، موقعیت جغرافیایی کشور و پهنه عظیم دریایی توجه اساسی شود.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوعاتی درباره حوزه انتخابیه خود ضمن تشکر از تلاش های استاندار، فرمانداران و مدیران استانی گفت: سازمان برنامه و بودجه ردیف اعتباری مشخصی برای عمران تمام جزایر استان و منطقه شمال حاجی آباد که از محرومیت اسفناکی رنج می برد اختصاص دهد و مشکلات بهداشت و درمان که در استان هرمزگان به شدت دردآور بوده و بیمارستان های در حال ساخت با مشکل اعتباری مواجه هستند، از بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه می خواهم در خصوص اختصاص اعتبار و صدور مجوزهای لازم از ردیف های تعیین شده برای تکمیل این اماکن اقدام کرده و شیوه لابی گری را از دستور کار خود خارج کنند.

آرامی مشکل آموزشی را از مشکلات جدی استان هرمزگان خواند و اظهار کرد: مشکلات جدی این حوزه، کمبود کلاس های درس، تجهیزات و امکانات آموزشی، آزمایشگاه، تجهیزات و امکانات هنرستان ها، وسایل سرمایشی و نیروی انسانی کافی از دغدغه های مهم است که نیاز به عزم جدی تر برای حل این مشکل داریم.

وی همچنین با بیان اینکه بیکاری و فقر دو بلای دیرینه است که بر سر مردم استان سایه انداخته و تلاش های دولتمردان در استان نیز نتیجه نداشته است، تاکید کرد: لذا نیازمند اقدامات تحولی در این حوزه هستیم و بنگاه های اقتصادی استان به اندازه سهم خود کمکی به استان نیستند و حتی آلودگی آنها نیز مشکل افزا شده و تلاش های استاندار به نتیجه نرسیده که ضرورت دارد آنها ملزم به اقدام در حوزه مسئولیت های اجتماعی شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان توجه به حقوق بازنشستگان، اجرای طرح رتبه بندی برای معلمان طرح مهرآفرین و تامین معیشت پرستاران و کادر درمان را از ضروریات دانست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *