هزینه های جرم پائین است/خدمت رسانی ۳۰ هزار نیروی پلیس به زائران اربعین

سادس/مرکزی فرمانده انتظامی کل کشور با اشاره به اینکه تاکنون پلیس در حوزه عفاف و حجاب از هیچ تلاشی دریغ نکرده است، از خدمت رسانی شبانه روزی پلیس برای سفر اربعین خبر داد.

سردار”حسین اشتری” در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه ارتقاء امنیت اخلاقی نیاز جامعه است، بیان کرد: یکی از وظایف اصلی پلیس مقابله با ناهنجاری های حوزه امنیت اخلاقی و حفظ و ارتقاء شان این مهم در جامعه است.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ۳۰ دستگاه در امر عفاف و حجاب دخالت دارند، خاطرنشان کرد: همکاران ما در مجموعه پلیس کشور اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داده اند و خواستار کمک سایر دستگاه های دخیل در این امر هستیم .

فرمانده انتظامی کل  کشور افزود: پلیس هیچ وقت کار را تعطیل نکرده و با برنامه ریزی مدون و تلاش، در این حوزه از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

این مقام ارشد انتظامی کل  کشور در ادامه اظهار کرد: مجموعه فراجا کار خود را در حوزه عفاف و حجاب با برنامه ریزی شروع کرده و در این زمینه با جریان های سازمان یافته در فضای مجازی و اماکن و معابر برخورد کرده است، البته بیشتر به دنبال باندها و شبکه ها هستیم و همکاران ما در این زمینه اقدامات خوب و ارزنده ای را انجام داده اند.

سردار  اشتری به همکاری برخی از دستگاه های دخیل در امر عفاف و حجاب با پلیس در این زمینه اشاره کرد و گفت: البته در اقدامات میدانی، پلیس بهتر و قوی تر عمل کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن مصوبه شورای عالی فرهنگی در حوزه برخورد با متخلفان عفاف و حجاب و استفاده از محدودیت های اجتماعی برای افراد متخلف و هنجارشکن، بازدارندگی خوبی ایجاد شود.

فرمانده کل انتظامی کشور به اقدامات پلیس در حوزه های دیگر امنیتی در سطح کشور اشاره و بیان کرد: در بحث امنیت اجتماعی، برخورد با اراذل و اوباش، جمع آوری معتادان و دستگیری مواد فروشان و همچنین برخورد با سارقان، به صورت شبانه روزی در تلاشیم. اگر چه مسئله اقتصادی تاثیر بسزایی در این حوزه دارد اما هزینه های جرم پائین است و از بازدارندگی لازم برخودار نیست.

سردار  اشتری از ارائه خدمات به شهروندان در خصوص اربعین حسینی (ع) خبر داد و اظهار کرد: ۳۰ هزار نفر از همکاران ما در مجموعه پلیس به صورت شبانه روزی مشغول خدمات رسانی به زائران برای ارائه به موقع گذرنامه و تامین امنیت در مرزها هستند.

وی همچنین به رضایتمندی مقام معظم رهبری و مردم از پلیس در تامین امنیت جامعه اشاره کرد و افزود: بر اساس نظر سنجی های صورت گرفته پلیس به لحاظ کسب رضایت شهروندان از رتبه خوبی برخوردار است.

این مقام ارشد انتظامی کشور خاطرنشان کرد: استان مرکزی به لحاظ تعدد شرکت ها و کارخانجات تولیدی و مشکلات کارگری با تجمعات و اعتراضات زیادی روبرو بوده و همچنین به دلیل معبر بودن این استان، بسیاری از محموله های کالای قاچاق و مواد مخدر  از این استان عبور  می کنند، اما با تلاش های صورت گرفته فرمانده و مجموعه انتظامی، استان مرکزی به لحاظ امنیتی از رتبه خوبی در کشور برخوردار است.

به گزارش سادس، به نقل از پلیس، سردار اشتری در پایان با قدردانی از سردار “حسن مفخمی شهرستانی” فرمانده انتظامی سابق استان مرکزی در تامین امنیت در استان مرکزی در دوره خدمتی بیان کرد: امیدواریم سردار”هادی رفیعی کیا” که از فرماندهان با تجربه و پرتلاش کشور هستند بتوانند این مسیر را با سرعت هرچه بیشتر به پیش ببرند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی بویژه شهدای عرصه نظم و امنیت بیان کرد: شهدای نیروی انتظامی با تلاش و شجاعت، به مقابله با ضد انقلاب و افراد فاسد و تبهکاران خائن رفتند و با مجرمان و هنجارشکنان در همه عرصه ها مقابله کردند تا به فیض شهادت نائل آمدند.

وی با اشاره به اینکه کارکنان انتظامی همانند سایر نیروهای مسلح یکپارچه برای تحکیم امنیت و حفظ و پاسداری از امنیت با هر نا امنی مقابله کرده و مردانه ایستاد ه اند خاطرنشان کرد: امیدواریم نیروی انتظامی بیش از گذشته در این عرصه موفق باشد.

امام جمعه اراک با تاکید بر لزوم همراهی و همکاری همه دستگاه ها و مردم با پلیس در تامین امنیت جامعه به عنوان مهمترین دغدغه فرهنگی و اجتماعی افزود: همه موظفیم در کنار نیروی انتظامی برای تحقق اهداف امنیتی کشور تلاش کنیم.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه دشمن با عده قلیل خود و با در دست داشتن رسانه های مختلف قصد ضربه وارد کردن به پیکره امنیتی کشور را دارد و با تمام وجود هجمه وارد می کند خاطرنشان کرد: مسئولان و مردم باید در کنار پلیس این هجمه ها را خنثی کنند و هر کسی در هر مسئولیتی با شیوه های حکیمانه در حوزه عفاف و حجاب وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.

وی با بیان اینکه عدم رعایت عفاف و حجاب، مقابله با اسلام است و حقیقت این است که انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا شکل گرفته است خاطرنشان کرد: بیگانگان در تلاش هستند که این حقیقت ارزشمند را از بین ببرند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان تصریح کرد: همه اقشار جامعه به دور از سلایق شخصی مکلف به حمایت از قانون عفاف و حجاب هستند چرا که با خلل در این عرصه به کرامت جامعه و خانواده لطمه وارد می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *