روشنفکر: اولویت کارگزاران باید اصلاح ساختارهای معیوب باشد

نماینده مردم بویراحمد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز باید اولویت نمایندگان و کارگزاران جامعه اصلاح ساختارهای معیوب باشد تا بخش زیادی از فساد و تخلف در نطفه خفه شود، گفت: نباید بعد از هدررفت منابع و سوختن فرصت‌ها به دنبال برخورد با لشکر مفسدان و متخلفان این ساختارها باشیم.

به گزارش سادس، مهدی روشنفکر در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان خانه ملت و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: درد امروز جامعه ما برخلاف تصورات و ظاهر اعتراضات نان نیست. درد امروز جامعه این است که در برخی امور، شور ما از شعور ما سبقت گرفته، فلذا در بعضی از مسائل شور انقلابی ما جلوتر از شعور انقلابی ما است.

وی افزود: دردهای بزرگ امروز جامعه مواردی همچون بی عدالتی، تبعیض، ضعف شفافیت و پاسخگویی، عدم شایسته سالاری، افزایش آمار مهاجرت و هدر رفت منابع و خروج سرمایه ها از کشور به ویژه نخبگان می باشد.

نماینده مردم بویراحمد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از محرومین، نخبگان و تولیدکنندگان می گوییم، اما عملکردمان با منافع این سه گروه زاویه و فاصله دارد، تصریح کرد: متاسفانه فرهنگی سیاسی در کشور نیز برخلاف ادعاهای گروه های سیاسی بسیار ضعیف است. از تحمل تفاوت‌ها و نقدپذیری در فرهنگ سیاسی مدرن، پیشوایان دینی و در منشور فلان پادشاه ملی می گوییم اما عملکرد بسیاری از ما چیز دیگری را نشان می دهد.

روشنفکر در ادامه تاکید کرد: برخی از کسانی که تا دیروز در حمایت از دولت سابق این کشور را شبیه کِشتی می دانستند، امروز بدون توجه به واقعیت های جامعه و فضای بین المللی از دولت انتظار معجزه دارند؛ به گونه ای که انگار امروز کشور به میدان کُشتی تبدیل شده و باید به هر قیمتی این دولت را زمین بزنند. البته در زمان دولت سابق نیز کسانی را داشتیم که به جای نقد منصفانه، فقط سیاه نمایی می کردند و یا تعداد اندکی از حامیان دولت فعلی تنها تخصصی که در مقابل منتقدان وفادار به این سرزمین دارند این است که به جای پاسخی مستدل و مستند و با چاشنی اخلاق و دعوت منتقدان دولت به صبر با آنها  انگ غربزردگی می زنند تا ناخواسته در میدان فتنه نرم دشمنان بازی کنند.

وی با تاکید بر اینکه امروز باید اولویت نمایندگان و کارگزاران جامعه اصلاح ساختارهای معیوب باشد تا بخش زیادی از فساد و تخلف در نطفه خفه شود، گفت: نباید بعد از هدررفت منابع و سوختن فرصت ها مانند تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه به دنبال برخورد با لشکر مفسدان و متخلفان این ساختارها باشیم. ساختارها و قوانینی که روزی یک سلطان از درون آنها زاییده می شود قطعا معیوب است. متخلفان و مافیایی که در طول سالیان گذشته برای اعتمادسازی و سرپوش گذاشتن بر تخلفات خویش حتی بر رسانه ملی هم رحم نکردند تا به میل آنها رفتار کند. از تبلیغات کرم حلزون گرفته تا برخی موسسات مالی تا پدیده افتخارآمیز شاندیز، خودروی ملی که امروز می گویند ملی نیست و صدها مورد دیگر. جدیدا در تحقیق و تفحص فولاد مبارکه نیز این موضوع هویدا شده است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم عنوان کرد: آیا با این ساختارها که خود معیوب هستند می توان به جنگ مافیای جهانی رفت؟ دقت کنیم مافیای داخلی و جهانی هر یک با هزینه های هنگفت رسانه ای در تلاشند تا با آدرس اشتباه ریشه مشکلات را هزینه های منطقه ای ایران در یمن، فلسطین و جنگ با داعش و امثال  آن معرفی کنند. در حالی که تمام هزینه های منطقه ای ایران در ۴۳ سال گذشته یک هزارم هدررفت های توسط همین مافیا و ساختارهای معیوب در داخل نمی شود و دستاوردهای امنیتی منطقه ای با آن هزینه اندک قابل قیاس با دستاوردهای داخلی اصحاب قدرت نیست.

روشنفکر بیان کرد: قرار نیست اگر بنده قانونگذار  به عنوان یک شهروند از قانون از قانون نافذ منفعتی برده باشم و یا اشتباهی قانونی را تصویب کردم و بعد به اشتباهم پی بردم، بر اساس تعصب و لجبازی بر اشتباه خود اصرار بورزم.

وی با بیان اینکه اصرار بر اشتباه چیزی جز حماقت و خیانت به خود و ملت نیست، یادآور شد: به عنوان مثال بنده امروز در پیشگاه خدای متعال به ملت عزیز ایران اعتراف می کنم تصویب سهمیه نجومی بومی گزینی یا همان اصلاح ماده ۴۴ قانون مدیریت کشوری که ریشه آن در مجلس قبل بود و یا لحاظ کردن سهمیه تاهل و فرزندآوری در ماده ۱۵ قانون حمایت از خانواده در این مجلس، خیانت آشکار به نخبگان و محرومان و مصداقی از سطحی نگری و شور قانونگذاری ما قانونگذاران در برخی حوزه هاست.

عضو کمیسیون  آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم با اشاره به مسائل حوزه آموزش گفت: نتایج کنکور از یک سو و سرنوشت فارغ التحصیلان مظلوم دانشگاه ها هرساله نگران کننده‌تر می‌شود. ما بخش زیادی از استعدادهای خود را در جامعه به دلیل محرومیت این عزیزان و فقدان عدالت آموزشی و نفوذ مافیای آموزشی سرکوب کرده و بخش دیگری از استعدادها را نیز با صرف هزینه های هنگفت به نخبگانی تبدیل کرده و آنها را به آغوش بیگانگان می فرستیم. یعنی بزرگ ترین ابزار قدرت خود را به دست بیگانگان می دهیم که به فرموده رهبر معظم انقلاب به دلیل نداشتن اخلاق، ابزار کنترل قدرت خود را ندارند و اینگونه نخبگان ما علیه ما برای بیگانگان تولید قدرت می کنند.

روشنفکر افزود: توجه داشته باشیم خسارت فراری دادن نخبگان به آغوش بیگانگان کمتر از ترور نخبگان و دانمشندان توسط دشمنان نیست.

وی در پایان یادآور شد: مرحوم بهمن بیگی به دلیل آگاهی، سواد و انگیزه کافی با یک تخته سیاه میان عشایر کشور رفت و انقلاب آموزشی به پا کرد. امروز برخی از نامداران و مدعیان پرآوازه اصولگرا و اصلاح طلب صاحب امتیازات متعددی مثل مدارس غیر دولتی با شهریه های نجومی هستند که این موضوع تعارض منافع با حوزه آموزش دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *