ايجاد امنيت عمومي در جامعه نوعي حق الله است

 

امام جمعه بخش مرکزي يزد گفت: امنيت عمومي در جامعه نوعي حق الله است و امروز پليس به عنوان کارآمدترين نيروي حاضر به طور پيوسته در ميادين مختلف مشاهده مي شود.

 

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، حجت الاسلام و المسلمين “سيدکاظم مدرسي” در جمع مسئولان و فرماندهان پليس استان يزد با بيان اينکه بحث در مورد پليس هم از لحاظ متون اسلامي و هم از لحاظ خدمات اجتماعي بسيار پردامنه و گسترده است افزود: با نگاه کلي به وظايف پليس مي توانيم به اين نتيجه برسيم که وظايف ناجا به دو بخش دفاع از حق الناس و دفاع از حق الله تقسيم مي شود.

وي با بيان اينکه ايجاد امنيت عمومي در جامعه نوعي حق الله است خاطرنشان کرد: امروز و در زير سايه نظام مقدس جمهوري اسلامي، پليس به عنوان کارآمدترين نيروي حاضر به طور پيوسته در ميادين مختلف مشاهده مي شود.

حجت الاسلام و المسلمين مدرسي با بيان اين مطلب که تامين امنيت نظام و دفاع از کيان جمهوري اسلامي ايران حق الله بزرگي است، افزود: دفاع از حق الناس نيز الزامات و شرايطي را دارد که يک مامور پليس قبل از ماموريت ها بايد هدف خود را بداند.

امام جمعه بخش مرکزي يزد ضمن اشاره به اينکه حق الناسي که پليس با آن سر و کار دارد از اهميت ويژه اي برخوردار است تصريح کرد: هرگونه اقدام پليس به عنوان تامين، حفظ و دفاع از حق الناس مطلوب دين، قرآن و شريعت است.

وي ضمن اشاره به کاهش محسوس جرايم در استان يزد به ويژه سرقت هاي مهم و به عنف خاطرنشان کرد: طرح پليس در جمع آوري معتادان تابلو و افرادي که چهره شهر را مخدوش مي کنند بسيار خوب بوده و اين مهم بايد براي مردم تبيين شود.

حجت الاسلام و المسلمين مدرسي مبارزه با موادمخدر را داراي اهميت بسيار بزرگي دانست و گفت: اعتياد بسترساز بسياري از جرايم از جمله؛ سرقت، فساد و فحشا در جامعه مي باشد و لازم است همگان به طور جد در مبارزه با اين معضل پليس را ياري کنند.

وي با بيان اينکه مسئوليت هاي پليس بسيار سخت و گسترده است و نياز به کمک و پشتيباني همه جانبه دارد اظهار کرد: تعامل و همکاري مسئولان و مردم با نيروي انتظامي بسيار ضروري و مهم است؛ چون پليس پشتيبان نظام است.

حجت الاسلام و المسلمين مدرسي با بيان اينکه هر چه رتبه معنوي را در جامعه افزايش دهيم رتبه جرايم کاهش پيدا خواهد کرد، افزود: هر چه حرکت هاي نادرست در قالب فرهنگ وارد جامعه شود، کار پليس مشکل تر خواهد شد.

امام جمعه بخش مرکزي يزد در پايان تصريح کرد: امروز افتخار مي کنيم که پليس جمهوري اسلامي ايران به برکت نظام اسلامي يکي از نيروهاي مددکار کشور، اسلام و مقام معظم رهبري است.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *