تاکیدی بر توسعه کمی بدون ضابطه مدارس غیردولتی نداریم

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکید و بنایی بر توسعه کمی بدون ضابطه نداریم، گفت: رویکردهایی در زمینه صدور مجوز به اشخاص داریم و باید تمامی سازوکارها و صلاحیت های حرفه ای مدرسه داری درنظر گرفته شود.

به گزارش سادس، محمود احمدزاده در سومین روز از سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که در سالن اجلاس سران برگزار شد با بیان اینکه برای توسعه کمی و کیفی مدارس غیردولتی برنامه های کلیدی خوبی داریم، گفت: البته تاکید بر توسعه کمی بدون ضابطه نداریم اما رویکردهایی در زمینه صدور مجوز به اشخاص داریم و باید تمامی سازوکارها و صلاحیت های حرفه ای مدرسه داری درنظر گرفته شود.

وی افزود: موسسات و نهادهای صاحب صلاحیت را وارد سیستم مدارس غیردولتی کردیم تا با عنوان مدارس غیردولتی وابسته به دستگاه‌ها و نهادهای صاحب صلاحیت فعالیت کنند. به عنوان مثال به دنبال مدارس قرآنی با رویکردهای قرآنی و مانند آن زیرنظر نهادهای مربوط هستیم.

محمودزاده با اشاره به اینکه استانداردسازی نیروی انسانی را به جد پیگیر هستیم، گفت: قانونی در مجلس در حال تصویب است که در مدیریت منابع انسانی در مدارس غیردولتی به ما کمک خواهد کرد و امید است هرچه زودتر به تصویب برسد.

به گزارش سادس، حامد علامتی – مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان – نیز با تاکید بر ضرورت استفاده بهتر از ظرفیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهارکرد: امروز با یله گی و رهاشدگی در حوزه کودک و نوجوان درعرصه عمومی مواجهیم که به علت کم کاری و بی عملی در این حوزه خودش را نمایان می‌کند.

وی افزود: در سایه این بی عملی شاهد تغییر ذائقه کودکان و نوجوانان هستیم و به علت کمبود و نبود تولیدات و آثار فاخر بومی، سبد کالای مصرف کودکان و نوجوانان از دست ما خارج شده است. کتاب های این حوزه بیشتر ترجمه و غربی هستند. برخی خوانندگان غربی ذائقه موسیقایی کودکان ما را تغییر داده اند. عروسک های غیربومی چون باربی و شخصیت هایی چون بن تن و باب اسفنجی در انیمیشن محبوب کودکان شده اند. 

علامتی با بیان اینکه در دوره جدید مدیریتی آموزش و پرورش، به دنبال پر کردن این خلاها با کمک مدیران آموزش و پرورش هستیم، گفت: در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی به دنبال ارتباط موثر مراکز کانون و مدارس هستیم.

به گزارش سادس، علیرضا عبدی – رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور- نیز در نشست پایانی این اجلاس گفت: دولت، دولت تحول و وزارت آموزش و پرورش نیز وزارت تحول است. نهضت سوادآموزی نیز در جریان این تحول و تغییر باید خودش را هماهنگ کند. تغییراتی که در نظام مخاطبی نهضت و تعریف سواد ایجاد شده، اهمیت این امر را دوچندان کرده است.

وی افزود: تحول اقتضائاتی دارد که صبر، علم و حرکت آگاهانه از آن جمله است. اخبار متناقض و نادرستی از تغییرات در سازمان خودمان به گوشمان می‌رسد و تقریبا هفته ای نیست که نشنویم با یکی از سازمان ها و معاونت ها ادغام شده ایم البته شکی نیست که در روش ها و ماموریت های نهضت باید تحولاتی صورت گیرد که امری محتوم و مفروض است. ۶۰ جلسه مقدماتی برای این موضوع برگزار کرده ایم و امید است نهضت بتواند بهترین تحول را تجربه کند.

وی با تاکید بر اینکه نهضت جزئی از نظام بزرگ آموزش و پرورش در ایران است گفت: شورای پشتیبانی سواد در استان ها را داریم که ریاست آن برعهده استانداران و فرمانداران است. برای تمام استانداران ابلاغ صادر شده است. باید از این ظرفیت فوق‌العاده بهترین استفاده را داشته باشیم.

عبدی در پایان اظهارکرد: می‌خواهیم سوادآموزی را به سمت کانون تربیتی محله یعنی مدرسه ببریم و قصد داریم از احصای آمار به صورت بلوکی برای شناسایی بیسوادان استفاده کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *