برای رفع محرومیت کوشاه احمدی باید بودجه بیشتری اختصاص یابد

سادس/هرمزگان رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بخش احمدی یکی از بخش‌های بزرگ و محروم کشور است که آنچنان شناخته شده نیست.

محمدرضا رضایی در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از منطقه محروم دهستان کوشاه احمدی در شهرستان حاجی آباد، افزود: از مسئولان کشوری می‌خواهیم از این منطقه محروم بازدید داشته باشند تا مشکلات را از نزدیک ببینید و پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه مشکل تامین آب شرب و نبود راه مناسب از مهمترین مشکلات این منطقه است، اظهار کرد:  در دو سال گذشته مجلس شورای اسلامی هر سال ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای تامین آب و ساخت راه در روستاها تصویب کرده است که باید از این ظرفیت استفاده شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: برای رفع محرومیت از این منطقه باید بودجه بیشتری اختصاص یابد تا با تکمیل طرح‌های راه سازی زیرساخت‌های بهتری برای این منطقه ایجاد شود.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: تکمیل طرخ‌های راه سازی در این منطقه می‌تواند مسیر ارتباطی این منطقه و شهرستان‌های جنوب کرمان به فارس و یزد را نیز کاهش دهد.

عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در این بازدید با قدردانی از حساسیت اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نسبت به پروژه های آبرسانی افزود: اعضای کمیسیون عمران پیش از این نیز چالش های حوزه آب غرب استان بویژه بستک را از نزدیک مورد بررسی قرار دادند که حضور آنها در شهرستان حاجی آباد این نوید را می دهد که با هم افزایی دولت و مجلس  شاهد تسریع و بهبود وضعیت آبرسانی بویژه روستاهای تحت پوشش مجتمع حسن اباد – چاله مورت باشیم.

وی با بیان اینکه مجتمع حسن اباد – چاله مورت در فهرست موافقتنامه ملی آبرسانی به روستاهای دارای اولویت کشور قرار دارد، تصریح کرد، از مجموع ۲۱ روستای تحت پوشش این مجتمع، چهار روستا با اجرای عملیات حفر و تجهیز سه حلقه چاه، ۱۷۰۰ مترمکعب مخزن ، دو باب ایستگاه پمپاژ و ۸۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آبدار شده اند.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان به هدف گذاری امسال برای تامین نیاز آبی مشترکین مجتمع حسن آباد گفت: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته ۹ روستای دیگر طی یک سال آینده آبدار می شوند.

حمزه پور افزود: هشت روستای مورد هدف دیگر نیز با تامین اعتبار لازم از اجرای این طرح بهره مند خواهند شد.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آبرسانی به این مجتمع را ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد که با تکمیل آن جمعیتی بالغ بر ۷ هزار نفر از آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *