ستاره تیم جوانان بسکتبال: می‌توانیم قهرمان آسیا شویم

ستاره تیم جوانان بسکتبال: می‌توانیم قهرمان آسیا شویم

فوروارد تیم ملی بسکتبال جوانان معتقد است که ایران می‌تواند رتبه نخست را در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ کسب کند.

به گزارش سادس، رقابت‌های بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۲۲، از فردا(یک‌شنبه) ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ به میزبانی تهران آغاز می‌شود که در همین راستا فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA)، گفت‌وگویی را با صارم جعفری، ستاره تیم ایران انجام داده است.

فیبا با اشاره به این که صارم جعفری در سن ۱۱ سالگی قهرمانی تیم زیر ۱۸ سال ایران در مسابقات سال ۲۰۱۶ را دیده است نوشت: 

صارم که با قهرمانی ایران در سال ۲۰۱۶ به بسکتبال علاقمند شد، درباره آن مسابقات و نحوه ورودش به بسکتبال می‌گوید: «در آن سال برای بازی فینال میان تیم‌های ایران و ژاپن به استادیوم آمدم. واقعاً عاشق جو سالن و مردمی شدم که با عشق تیم ملی کشورشان را تشویق می‌کردند. از آن زمان عاشق این رشته شدم.»

فوروارد ۲ متر و ۳ سانتی‌متری تیم ملی ایران که در مسابقات نوجوانان آسیا ۲۰۲۲ در قطر عنوان هشتمی را با ایران به دست آورد، اکنون به دنبال کسب بهترین نتیجه با تیم جوانان ایران است.

جعفری که میانگین کسب ۱۳.۸ امتیاز و ۹.۲ ریباند در هر بازی را برای تیم زیر ۱۶ سال ایران به ثبت رساند،‌ اظهار کرد: «ما با تیم زیر ۱۶ سال نتوانستیم به جام جهانی برسیم و حالا تلاش می‌کنیم در تیم جوانان این کار را تمام کنیم. ما تیم خوبی داریم و فکر می‌کنم یکی از شانس‌های قهرمانی هستیم.»

ایران در مسابقات جوانان سال ۲۰۱۸ تایلند نتوانست از عنوان قهرمانی خود در سال ۲۰۱۶ دفاع کند. اکنون جعفری به تیم خود اعتماد زیادی دارد و می‌گوید: «می‌توانیم به قهرمانی برسیم. ما خیلی سخت تمرین کرده‌ایم و بازی‌های دوستانه خوبی را پشت سر گذاشتیم. حالا با تجربه و آرامش بیش‌تری وارد مسابقات می‌شویم.»

جعفری که بسکتبال را از سنین بسیار پایین آغاز کرده است، ادامه داد: به نظر من ما تیم بسیار با استعداد و خوبی داریم. تنها چیزی که نیاز داریم این است که همدیگر را باور کنیم و امیدوارم این اتفاق در مسابقات بیفتد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *