معیشت جامعه رسانه‌ای گلستان مطلوب نیست/ از بیان مشکلات خبرنگاران خجالت می‌کشم

سادس/گلستان رئیس خانه مطبوعات و رسانه گلستان گفت: متأسفانه جامعه رسانه ای هنوز وضعیت معیشتی درستی ندارد و در ابتدایی ترین خواسته ها و مطالبات به حق خود با مشکل مواجه هستند.

هادی علمدار عصر امروز(جمعه ۲۸ مرداد)  آیین گرامیداشت روز خبرنگار که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران آنقدر مظلوم هستند که در روز خبرنگار هم کمتر از آنها سخن می گویند حال آنکه انتظار است در مراسم گرامیداشت این قشر دغدغه ها و مطالبات آنها بیان شود.

وی جامعه رسانه ای استان گلستان را فهیم و آگاه دانست و افزود: خبرنگاران در زمان حوادث طلایه دار و در اتفاقات کف میدان هستند و کمتر مسئولی است که از مشکلات این قشر بی اطلاع باشد اما متأسفانه همیشه کمتر مورد توجه قرار گرفتند.

رئیس خانه مطبوعات و رسانه گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر به سختی می توان گفت که خبرنگاری شغل است، بیان کرد: خبرنگاران انتظار دارند مسئله امنیت شغلی آنها حل شود، متأسفانه جامعه رسانه ای هنوز وضعیت معیشتی درستی ندارد و در ابتدایی ترین خواسته ها و مطالبات به حق خود با مشکل مواجه هستند.

علمدار با بیان اینکه مطالبات خبرنگاران هر ساله تکرار می شود و بیان این مطالب تکراری سخت است، گفت: مشکلات خبرنگاران بارها در تریبون‌های مختلف تکرار شده اما با وجود شرایط اقتصادی و فشارهای جامعه امروز هنوز هم حمایت نمی شوند.

وی با بیان اینکه نیمی از مجوزهای رسانه ای در استان گلستان مربوط به پایگاه های خبری است، تصریح کرد: با این وجود خبرنگاران پایگاه های خبری و پایگاه خبری ها از بیمه رسانه ای بهره مند نیستند.

رئیس خانه مطبوعات و رسانه گلستان از بروکراسی اداری و زمانبر شدن عضویت رسانه ها و خبرنگاران در صندوق هنر گلایه کرد و یادآور شد: نیاز است تفویض اختیار استان ها بیشتر است تا تأیید خبرنگاران در صندوق هنر تسریع شود، متأسفانه بسیاری از خبرنگاران هنوز در صف تأیید صندوق هنر هستند و از حداقل حمایت های این صندوق بهره مند نمی شوند.

وی با بیان اینکه انتظارات از دولت انقلابی بیشتر است، گفت: خبرنگاران در ارائه محتوا و اعلام خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم پرتلاش هستند و به اعتقاد بنده هر روز، روز خبرنگار است و باید زحمت کشان این عرصه را بهتر بشناسیم و بیشتر حمایت کنیم.

علمدار با بیان اینکه از بیان بسیاری از مشکلات حوزه رسانه خجالت می کشم، متذکر شد: جشنواره های مطبوعاتی و برگزاری دوره های آموزشی مختلف برای خبرنگاران از جمله دیگر مسائلی است که در سال آینده در دستور کار خانه مطبوعات قرار می گیرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *