سبزی: حکمرانی مبتنی بر تعالیم اسلامی حلقه مفقوده حل مشکلات است

نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی گفت: حلقه مفقوده حکمرانی مبتنی بر تعالیم اسلامی است، اما بعد از ۴۳ سال هنوز یک مدل حکمرانی بومی متناسب با فرهنگ و اقلیم جغرافیایی خودمان طراحی نکردیم.

به گزارش سادس، محمد سبزی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بدا به حال چهره منفوری که با سوء استفاده از رافت اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی با بیانیه ننگین خود بر کارنامه سیاه خود افزود. به فتنه گران هشدار می دهیم که دست از شیطنت بردارید که مردمِ آزموده را آزمودن خطاست.

وی در ادامه ضمن خداقوت به تیم مذاکره کننده گفت: اعلام می کنیم که فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار دهید و با در نظر گرفتن حقوق ملت از موضع عزت و اقتدار عمل کنید که مردم هم پشتیبان شما هستند.

نماینده مردم ساوه ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: از رئیس جمهور و دولت خدمتگزار که در یک سال گذشته توفیقات مهمی هم در زمینه های مختلف داشته اند تشکر می کنیم، اما علیرغم این زحمات هنوز مسائل پیچیده و بعضا بغرنج در جامعه حل نشده است. دغدغه بجای بازنشستگان در مورد افزایش حقوقشان، عدم اجرای رتبه بندی معلمان، تبعیض در حقوق و پرداخت ها که رئیس جمهوری نیز بارها عنوان کردند. به عنوان مثال معلمان غیرانتفاعی با حقوق بسیار ناچیز، کارکنان ثبت احوال و ثبت اسناد، مراکز آموزش فنی و حرفه ای که علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت این مراکز و همچنین کارکنان میراث فرهنگی وقتی فیش های حقوقی‌شان را می بینیم شرمنده می شویم.

سبزی با بیان اینکه به نظر می رسد حلقه مفقوده حکمرانی مبتنی بر تعالیم اسلامی است، عنوان کرد: امروز تجویز نسخه های لیبرالی و غیر بومی پاسخگو نیست و باید نسخه بومی داشته باشیم که رهبری نیز در دیدار نمایندگان فرمود بروید سند راهبردی صنعت، معدن و کشاورزی تهیه کنید. بعد از ۴۳ سال هنوز یک مدل حکمرانی بومی متناسب با فرهنگ و اقلیم جغرافیایی خودمان طراحی نکردیم.

وی افزود: حضرت آقا از ضرورت تحول در همه بخش های حکمرانی کشور سخن گفتند و بیان کردند که منظور ما از تحول ایجاد حرکت جهشی و جهادی در همه بخش های اداری و حکمرانی کشور و به طور خلاصه حفظ و تقویت اصول و خطوط انقلاب و نوآوری در شیوه ها و کارکردها است. این جزو مسلمات این دوره انقلاب اسلامی برای گام دوم است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با طرح این سوال که نظریه تحول مد نظر مقام معظم رهبری کدام است؟ گفت: الگوی تحول چیست و آیا الگوی مردمی و همیارانه مد نظر است که این موضوعات جای بحث دارد؟ امام (ره) نیز از ابتدای انقلاب نهادهای مردمی را ایجاد کردند. امروز با تدبیر حکیمانه حضرت آقا برای تربیت حکمرانان مدرسه حکمرانی شهید بهشتی تاسیس شده و لازم است همه دستگاه های حاکمیتی توجه ویژه ای داشته باشند.

نماینده مردم ساوه در مجلس در ادامه با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه بیان کرد: دولت باید با زمین خواران، کوه خواران و جنگل خواران مبارزه کند نه با کشاورزانی که با تولید محصولات غذایی در امنیت غذایی کشور نقش دارند. بعضی از روستاها قنات، چاه و درختان چندساله شان را ملی اعلام کردند که حال کشاورز باید کجا کشاورزی و تولید کند. مسئولین زحمت می کشند ولی نتیجه ای حاصل نشده است.

سبزی یادآور شد: یک ساختمان در جایی فرو می ریزد و صداوسیما، رسانه ها و مسئولین به علل وقوع حادثه می پردازند، اما حتما باید اتفاقی بیفتد تا به فکر بیفتیم؟ امروز در شهر ساوه ۵۰۰ ساختمان پرونده تخریبی دارد که ۲۰۰ تا از آن آپارتمان هستند و مردمی که در آنها زندگی می کنند نمی توانند سند بگیرند و چه کسی مجوز داده که چند طبقه  اضافه ساختند و کسی هم پاسخگو نیست.

وی در پایان گفت: از دولت مردمی آقای رئیسی انتظار است که با سرعت مشکلات مردم را حل کنند و وزرا نیز توجه داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *