امهال تسهیلات کشاورزان خسارت‌دیده از خشکسالی در مراوه‌تپه

سادس/گلستان فرماندار مراوه‌تپه، خواستار امهال تسهیلات کشاورزان خسارت‌دیده از خشکسالی در این شهرستان شد.

لقمان قربانی امروز(پنج‌شنبه ۲۰ مرداد) در دیدار با تعدادی از مدیران استانی اظهار کرد: ارائه خدمات رفاهی بیشتر به مرزنشینان باعث تثبیت آنان در شهرستان مرزی و جلوگیری از مهاجرت آنان خواهد شد.

وی خواستار ادامه اجرای پروژه گازرسانی به روستاهای “بیشک‌تپه” و “عرب لاله‌گون” شد و تصریح کرد: همچنین روستاهای “شیخوله” و “گوگدره” نیازمند گازرسانی است.

 فرماندار مراوه‌تپه اجرای پروژه آسفالت به ۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار مراوه‌تپه را ضروری خواند و گفت: مقرر شد تا پایان سال جاری ۱۰ روستا از نعمت آسفالت بهره مند شوند.

قربانی گفت: براساس تفاهمنامه منعقد شده بین شرکت گاز و اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان مقرر شد جاده مسیر خط گاز آسفالت شده تا تردد برای اهالی میسر شود و برای مراجعه سریع پرسنل شرکت گاز در مواقع بروز مشکلات احتمالی در شبکه گازرسانی مشکلی نباشد.

وی خواستار امهال تسهیلات سال‌های زراعی گذشته کشاورزان این شهرستان از مدیریت شعب بانک کشاورزی این استان شد و افزود: به‌منظور ارائه خدمات بهتر به کشاورزان شهرستان مرزی پیشنهاد می‌کنیم تسهیلات  کشاورزانی که در سنوات گذشته بخاطر خشکسالی موفق به پرداخت دیون خود به بانک نشدند امهال شود.

فرماندار مراوه‌تپه همچنین خواستار ارائه تسهیلات جهت ایجاد اشتغال صنایع تبدیلی خانگی شد و تاکید کرد: استقرار شعبه بانک کشاورزی در مرکز بخش گلیداغ از جمله دیگر درخواست‌های ما از مدیریت شعب بانک کشاورزی استان بود که مقرر شد بررسی‌های لازم از طرف بانک کشاورزی انجام شود.

قربانی در پایان خواستار رفع مشکل مسکن سیل‌زدگان سال ۸۴ در شهرستان مراوه‌تپه شد و افزود: سیل ۱۸ مرداد ماه سال ۸۴ خسارات جانی و مالی سنگینی در برخی از مناطق مراوه‌تپه برجای گذاشته بود که مشکلات مسکن برخی از سیل‌زگان این شهرستان همچنان باقی مانده است.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *