اورسجی: انتخابات کمیته المپیک در موعد مقرر برگزار شود

اورسجی: انتخابات کمیته المپیک در موعد مقرر برگزار شود

رئیس فدراسیون کبدی در تشریح اهدافش از ثبت‌نام در پست نایب‌رئیسی کمیته ملی المپیک گفت: به دنبال ایجاد تغییر در کمیته المپیک هستم.

به گزارش سادس، عباس اورسجی رئیس فدراسیون کبدی بعد از ثبت‌نامش در پست نایب‌رئیسی انتخابات کمیته ملی المپیک اظهار کرد: فدراسیون‌های غیرالمپیکی طبق اساسنامه نمی‌توانند در هیأت اجرایی ثبت نام کنند و فقط امکان ثبت‌نام در پست ریاست و نایب رئیسی را دارند.

رییس فدراسیون کبدی افزود: دوره ریاست صالحی‌امیری پررونق و شکوفا بود و دلم نیامد در جمع افرادی نباشم که در دوره بعد به کمیته کمک می‌کنند. امیدوارم شرایطی باشد که صالحی‌امیری بتواند در انتخابات حضور پیدا کند. اگر این اتفاق نیفتد کار و وظیفه هیات اجرایی و ریاست بعدی و نایب رییس سخت‌تر خواهد بود. کارنامه درخشانی در دوره چهارساله صالحی‌امیری اتفاق افتاد. همان‌طور که می‌دانید در دنیا نقش اساسی کمیته پررنگ است و کمیته نقش مهمی در ورزش دارد.

اورسجی گفت: با عملکرد خوب در کبدی احساس کردم می‌توانم در پست نایب رئیسی نقش بسزایی داشته باشم. به گفته یونسکو امروز کسی باسواد است که توانایی تغییر داشته باشد. از این تعریف به دنبال ایجاد تغییر در کمیته هستم. البته تغییرات خوبی در زمان صالحی‌امیری ایجاد شد و امیدوارم بتوانم در صورت انتخاب فرد کارآمدی باشم اگر هم نه، به دوستان کمک می‌کنم.

رئیس فدراسیون کبدی در پاسخ به این سوال که آیا برای پست هیات اجرایی برنامه خاصی داشتید گفت: ابراز تاسف من به این دلیل نبود که نمی‌توانم در پست هیات اجرایی ثبت‌نام کنم. بلکه به دلیل نحوه طراحی آیین‌نامه بود. فدراسیونی مثل فدراسیون کبدی در بازی‌های آسیایی درخشید و 2 مدال بازی‌های آسیایی کسب کردیم. علاوه بر آن مدال‌های مختلف دیگری هم بدست آوردیم؛ آن هم در شرایطی که یک رشته تیمی هستیم و به خاطر پوشش زنان، جدال نابرابری با رقبا داریم. مدال‌های این رشته آن‌قدر ارزشمند است که می‌توانستند حداقل یک تبصره قائل شوند و آن را به تصویب مجع برسانند که از بین 7 نفر از اعضای هیات اجرایی، 6 سهمیه المپیکی انتخاب شود و یک سهمیه برای رشته‌های غیرالمپیکی باز کنند تا دست کم یک رشته غیرالمپیکی بتواند عضو هیات اجرایی شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل ابراز تاسف کردم وگرنه دوستانی که عضو هیات اجرایی می‌شوند، قطعا شایسته هستند که انتخاب می‌شوند و برای ما بسیار قابل احترام هستند. من باید مدافع رشته خودم باشم و جامعه کبدی این انتظار را از من دارد و به همین دلیل احساس تاسف کردم. امیدوارم در آینده این مشکل حل شود و دوستان عزیزمان در هیات اجرایی و مسئولان بعدی کمیته ملی المپیک به این مسئله توجه کنند.

اورسجی در واکنش به برابر شدن اعضای المپیکی و غیرالمپیکی مجمع انتخاباتی کمیته ملی المیپیک و این که آیا با این شرایط انتخابات برگزار خواهد شد یا خیر گفت: طبیعی است که اگر شرایط فراهم نباشد، قطعا انتخابات برگزار نخواهد شد ولی من مطمئن هستم که با درایت صالحی‌امیری و حمایت‌های سجادی وزیر ورزش، تدبیری برای برگزاری انتخابات اندیشیده خواهد شد. نیاز داریم که انتخابات برگزار شود. من فکر می‌کنم باید از هر طریق ممکن شرایطی فراهم شود که انتخابات به‌موقع برگزار شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *