سیلاب موجب خسارت به تأسیسات آب شهرستان ازنا و الیگودرز شد

سادس/لرستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: سیلاب موجب خسارت به تأسیسات آب شهرستان ازنا و الیگودرز شد.

حمیدرضا کرم‌وند در حاشیه حضور در اولین ساعات بارندگی در شهرهای ازنا و الیگودرز در محل حادثه، اظهار کرد: در اثر بارندگی و رگبارهای بسیار شدید در ارتفاعات مشرف به آبگیر کمندان منجر به سیلاب شد و به دنبال آن دریچه‌های آبگیر توسط تنه درختان و سنگ کاملاً مسدود شد، برخی از دریچه‌ها تخریب و برخی به‌شدت آسیب دید که به علت رسوب زیاد آبگیر و تصفیه‌خانه‌های آب شهرهای ازنا و الیگودرز را از مدار خارج کردیم.

وی با اشاره به اقدامات شرکت آب و فاضلاب، تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به تجربیات گذشته و با اقدامات پیشگیرانه توانستیم بحران را کنترل نماییم. اقداماتی از جمله پر شدن حجم کلیه مخازن آب، وارد مدار کردن تمام چاه‌های جایگزین و اضطراری، تنظیم سیستم هوشمند فشار آب و سایر موارد مهندسی و غیره به شکلی که اجازه قطع آب شرب دو شهرستان را ندادیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با بیان این‌که در حال حاضر به علت کدورت سرچشمه‌ها امکان تصفیه آب با حجم بالا امکان‌پذیر نیست از شهروندان الیگودرز و ازنا درخواست کرد که با مدیریت مصرف آب خود با این شرکت همکاری کنند تا در زمان کوتاه شرایط به حالت نرمال برگردد.

کرم‌وند خاطرنشان کرد: با هماهنگی و دستورات شخص استاندار و مسئولین شهرستان، مدیریت بحران در مورد این حادثه همراه بود و بلافاصله شاهد حضور دستگاه‌های اجرایی به‌منظور مشارکت در رفع مشکل در محل حادثه بودیم.

وی در خصوص میزان خسارت، افزود: همکاران در حال بررسی و برآورد دقیق خسارات وارده به تأسیسات هستند که در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همچنین از پیگیری‌های شخص وزیر و مدیرعامل شرکت آبفا کشور بابت وضعیت حادثه ابراز تشکر کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *