خلأ قانونی در مدیریت بحران وجود ندارد

معاون فنی و هماهنگی بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد که خلاء قانونی در حوزه مدیریت بحران وجود ندارد.

به گزارش سادس، نژاد جهانی با اشاره به تصویب قانون جدید مدیریت بحران کشور در سال ۹۸ گفت: در آذرماه سال ۱۴۰۰ نیز برنامه‌ها و آئین‌نامه‌ها مورد تصویب قرار گرفت و حالا لازم است که در ساختار نهادها و در حوزه مردمی به پیشگیری توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه به‌اندازه کافی اسناد و ظرفیت‌های قانونی در این خصوص وجود دارد، گفت: نکته کلیدی در مدیریت بحران انسجام‌بخشی به اسناد و قوانین است. آسیب‌شناسی قانون از سوی دولت و مجلس در جریان است و نتایج انشاءالله در فرآیند مدیریت بحران کشور اثرگذار خواهد بود.

معاون فنی و هماهنگی بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور درعین‌حال تأکید کرد که خلأ قانونی در حوزه مدیریت بحران وجود ندارد و مسئله بر سر تعهد به اجراست که باید ناظر بر توسعه پیشگیری باشد و بیمه‌ها نیز روندی تکمیلی را طی کنند.

جهانی با بیان اینکه قانون باید طی یک دوره پوست‌اندازی کرده و نقاط ضعف خود را اصلاح کند، گفت:‌ در این راستا برنامه‌ای برای نقاط مشکل‌دار قانون مدیریت بحران در دستورکار است و گپ‌های اجرایی انشاالله برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت بحران یک سازمان عملیاتی نیست، تصریح کرد:‌سازمان مدیریت بحران کشور یک سازمان برنامه‌ریز و هماهنگ‌کننده است. در همین راستا نیز بحران‌ها در سطح محلی، استانی و ملی طبقه‌بندی شده‌اند و رئیس شورای‌عالی بحران، رئیس‌جمهوری است. در واقع دستگاه‌ها ذیل این فرماندهی واحد قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:‌

قوانین مفقودشده در سیل

تجارب و عبرت‌های یک سیل در میانه تابستان

جهانی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، به سیل اخیر که تحت تاثیر پدیده مونسون در نقاط مختلف کشور رخ داد نیز گفت: این سیل متاسفانه تلفات جانی اما با توجه به سطح درگیری، می‌توانست خطرات بزرگ‌تری را در پی داشته باشد. اقدامات پیشگیرانه در سیل اخیر صورت گرفت که باعث شد از تلفات جانی بیشتر پیشگیری شود. او همچنین ارزیابی‌ها را امیدوارکننده دانست و گفت که فرآیند امداد و نجات به‌خوبی صورت گرفته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *