برپایی اجتماع ۱۰ هزار نفری عزاداران حسینی در گرگان

سادس/گلستان فرمانده سپاه ناحیه گرگان از اجتماع ۱۰ هزار نفری عزاداران حسینی در روز تاسوعا در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ وحید فخرالدین صبح امروز(شنبه ۱۵ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان، با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) اظهار کرد: انقلاب اسلامی از بدو پیروزی با فرهنگ عاشورا گره خورده و فرهنگ عاشورای حسینی در همه مقاطع سرلوحه کار جوانان مؤمن، حزب اللهی و انقلابیون ما قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دو عامل زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی بود، افزود: صلابت، شکوه و عظمتی که در وجود امام حسین(ع) بود در وجود امامین انقلاب هم قرار گرفته به همین دلیل در سراشیبی ها و پیچ های خطرناک انقلاب را نگهداری کرده اند.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان، دومین عامل پیروزی انقلاب اسلامی را یاران امام راحل برشمرد و تأکید کرد: همان معنویت و شور و شوقی که در وجود یاران امام حسین(ع) بود در وجود یاران امامین انقلاب نیز وجود دارد.

فخرالدین با بیان اینکه خوشبختانه امسال مردم در برگزاری و اقامه عزای حسینی سنگ تمام گذاشتند، تصریح کرد: هئیات مذهبی، تکایا و مساجد با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در شرایط کرونا اقامه عزای حسینی کردند.

وی از برگزاری اجتماع سراسری سوگواران حسینی در روز تاسوعای حسینی در گرگان خبر داد و ابراز داشت: اجتماع خانوادگی ۱۰ هزار نفری شهرستان گرگان عصر روز یکشنبه(۱۷ عصر) در خیابان شهید بهشتی برگزار می شود که از مردم عزادار حسینی اعم از زن و مرد دعوت می شود برای برگزاری باشکوه عزای حسینی در این مراسم حضور یابند.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان همچنین از طبخ و توزیع ۷۲ دیگ غذای نذری به نیت شهدای کربلا و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حاشیه برگزاری مراسم تاسوعا خبر داد و یادآور شد: طبخ ۷۲ دیگ غذا در راستای برگزاری دوازدهمین مرحله اطعام حسینی توسط ستاد نذرواره حسینی در استان گلستان انجام می شود و غذاهای طبخ شده به عنوان اطعام حسینی در اختیار سوگواران سید و سالار شهیدان قرار می گیرد.

فخرالدین برگزاری اجتماع سراسری سوگواران حسینی را فرصت خوبی برای جهاد تبیین دانست و ابراز داشت: اجتماع قلوب و کنار هم قرار گرفتن خود یک جهاد تبیین است و با توجه به تأکید مقام معظم رهبری به مسئله جهاد تبیین باید بیش از پیش نسبت به این مهم توجه داشته باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *