پرداخت یک میلیارد تومان به داروخانه‌های گلستان در طرح دارویار

سادس/گلستان مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: در مرحله نخست اجرای طرح دارویار، اداره کل بیمه سلامت گلستان ۱۰ میلیارد ریال به داروخانه های استان پرداخت کرده است.

سیدمحمد حسینی با اشاره به اجرای طرح دارویار، اظهار کرد: بیش از یک میلیارد تومان به داروخانه های طرف قرارداد با اداره کل بیمه سلامت گلستان به منظور اصلاح سیاست های ارزی دارو و در راستای اجرای طرح دارویار پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه طرح دارویار از بیست و سوم تیر ماه سالجاری و با هدف تغییر قیمت دارو و به منظور حمایت از داروخانه ها اجرا شد، افزود: این طرح به منظور جلوگیری از کمبود نقدینگی در بازار دارو اجرا شد و در مرحله اول اجرای این طرح پرداخت سهم ارز دارو از سوی اداره کل بیمه سلامت گلستان به داروخانه های این استان مبلغ ۱۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با اشاره به اینکه طرح ملی دارویار به منظور اصلاح سیاست های ارزی دارو و با هدف کاهش پرداختی مردم و منطقی شدن قیمت دارو اجرا شده است، تصریح کرد: همچنین با تخصیص اعتبار به استان جهت پرداخت مطالبات داروخانه ها، با پرداخت بیش از ۶ میلیارد تومان کلیه مطالبات داروخانه های استان تا پایان تیر ماه پرداخت و تسویه شده است.

حسینی با بیان اینکه در این طرح ۳۶۶ قلم داروی ضروری، یارانه سلامت می گیرند و ۱۱۹ قلم داروی بدون نسخه که پیش از این تحت پوشش بیمه نبوده، تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *