راستینه: ظرفیت‌های قانون وظایف وزارت ورزش و جوانان بر باد رفته است

راستینه: ظرفیت‌های قانون وظایف وزارت ورزش و جوانان بر باد رفته است

رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعلل در اجرای قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان گفت که ظرفیت‌های این قانون بر باد رفته است.

به گزارش سادس، احمد راستینه در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی این سوال را از سجادی وزیر ورزش و جوانان پرسید که با وجود گذشت ۱۸ ماه از تصویب قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان متاسفانه هنوز آیین نامه اجرایی این قانون به تصویب هیات دولت نرسیده و عملا ظرفیت های این قانون فعال نشده است.

وی در توضیح سوالش اظهار کرد: قانون مهم شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان می‌تواند تحولی در حوزه ورزش ایجاد کند که این اتفاق به دلیل ترک فعل‌های متعدد رخ نداد و آسیب‌هایی را در حوزه‌های مختلف ورزش می‌بینیم.

رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان در ۱۶ شهریور سال ۱۳۹۹ در مجلس یازدهم تصویب شد، گفت: وزارت ورزش و جوانان بعد از ۱۱ سال صاحب قانون شد و بعد از حدود دو سال پیگیری کمیسیون فرهنگی هنوز این قانون اجرایی نشده است و تنها به تازگی آیین‌نامه‌های آن نوشته شده است.

راسینه ادامه داد: دولت گذشته اراده‌ای برای انجام این قانون نداشت و دولت فعلی هم به اهمیت این موضوع توجه نکرد. دو سال طول کشید تا آیین‌نامه این قانون نوشته شود اما مگر اجرای یک قانون به نوشتن آیین‌نامه است؛ با این وضعیت ظرفیت‌های این قانون بر باد رفته است.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *