عزاداری‌ها باید ما را به اهداف حسینی نزدیک کند

سادس/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر لزوم توجه ویژه به جنبه معرفتی در عزاداری‌ها، گفت: عزاداری باید ما را به اهداف امام حسین(ع) نزدیک‌تر کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، در مراسم اهتزاز پرچم عزای امام حسین(ع) و رونمایی از کتیبه جایگاه عزاداری ولایت خرم‌آباد با اشاره به آیه ۳۲ سوره حج «وَ مَنْ یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَی الْقُلُوبِ»، اظهار کرد: کسانی که شعائر، نشانه‌ها و علامت‌های الهی را گرامی می‌دارند، حفظ می‌کنند و به شیوه‌های مختلفی هم چون تألیف، سخنوری، نوحه‌خوانی، مداحی و تشکیل هیئات مذهبی در جامعه گسترش می‌دهند درون و باطن پاکی دارند و این بیانگر تقوایی است که از نهاد آن‌ها بر می‌آید.

وی با بیان اینکه کسانی که شعائر الهی را پاس می‌دارند باطنی پاک دارند، افزود: محرم ماهی است که ایثار، فداکاری، جهاد و شهادت سرور و سالار شهیدان و فرزندان و اصحاب و یارانش را نشان می‌دهد.

شاهرخی با اشاره به اینکه این ماه نشان می‌دهد که برای حفظ دین خدا و حاکمیت احکام خدا اگر نیاز باشد عزیزی مانند حسین بن علی(ع) هم باید جان خودش را در راه حفظ دین خدا فدا کند و اهل‌بیتش به اسارت بروند، ادامه داد: محافل عزاداری سید و سالار شهیدان در طول تاریخ پایگاه بصیرت بخشی و معرفت‌افزایی بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر تلاش در راه گسترش آرمان‌های امام حسین(ع)، افزود: برنامه‌های عاشورایی، سینه‌زنی‌ها، زنجیرزنی‌ها و اجتماعات حسینی باید جنبه معرفتی داشته ما را به اهداف، آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و دینی که حسین بن علی(ع) در راه آن به شهادت رسید آشناتر و نزدیک‌تر کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رونمایی از کتیبه جایگاه ولایت خرم‌آباد گفت: رونمایی از این کتیبه که ثبت ملی شده و به اهتزار درآمدن پرچم عزای سیدالشهدا به این معناست که آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و اهدافی که امام حسین(ع) در راه آنها جانفشانی کرد زنده هستند و بر سر دست شیعیان و پیروان حسین بن علی(ع) است.

شاهرخی با بیان اینکه پیام این پرچم برای مردم ایران اسلامی و مردم لرستان، به عنوان مرکز تدین و انقلابی‌گری این است که در راه اهداف و آرمان‌های اسلامی مستحکم و پابرجا ایستاده‌اند، افزود: انقلاب اسلامی برخواسته از محرم و صفر است، از ۱۵ خرداد سال ۴۲ تا راهپیمایی روز تاسوعا و عاشورا در سال ۵۷ و ۸ سال دفاع مقدس با نوای عاشورائیان، بهترین فرزندان استان لرستان در جبهه‌ها حضور پیدا کردند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: الگوی انقلاب اسلامی عاشورا بود و همسران شهدا و مادران شهدا به پیروی از حضرت زینب(س) همسران و فرزندان خود را به جبهه‌های نور علیه ظلمت فرستادند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *