قالیباف: محرم و صفر فرصت بی نظیر گسترش معارف دین است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: محرم و صفر هر سال فرصت بی نظیر گسترش معارف دین و جوشش عواطف دینی مردم است.

به گزارش سادس، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فرا رسیدن ایام مصیبت اهل بیت (ع) و عزاداری بر سیدالشهدا سلام الله علیه را به همه دوستداران اهل بیت تسلیت عرض می کنم.

وی در ادامه افزود: اگر کسی می خواهد مردم ایران را بشناسد و واقعیت دینداری این مردم را درک کند امروز به پهنه ایران اسلامی نگاه کند که با وجود تنوع خرده فرهنگ‌ها و سبک‌های گوناگون سوگواری چگونه غرق در عزاداری برای سید و سالار شهیدان است. ببینیم که چگونه این مردم مال و سلامتی و اعتبار و همه چیزشان را برای تعظیم شعائر به میدان می آورند. ببینیم چگونه جوانان این سرزمین میدان دار بزرگترین مجالس عزاداری می شوند و اخلاص و تدبیر را در مدیریت امور جمع می کنند، بدون اینکه مقام و منصبی یا توقعی در کار باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خدا رحمت کند شهید سلیمانی را که این مردم را خوب شناخته بود و در یک کلام این تابلو پرشکوه را به تصویر کشید که «ما ملت امام حسینیم».

قالیباف خاطرنشان کرد: محرم و صفر هر سال فرصت بی نظیر گسترش معارف دین و جوشش عواطف دینی مردم است. هیچ کسی نمی‌تواند در این سرمایه بزرگ مردمی تردید کند، چرا که مثل انکار روز روشن است.

این خبر تکمیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *