آسیب جدی به زیرساخت های دو بخش شهرستان الیگودرز در پی وقوع سیل

نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیل اخیر خسارات زیادی به دو بخش «زز و ماهور» و «ذلقی» وارد کرده است، گفت که زیرساخت ها، مزارع پرورش ماهی، کانال های انتقال آب و جاده های بین مزارع آسیب جدی دیده اند.

محمد خدابخشی در گفت و گو با سادس با اشاره به خسارات وارده از سیل اخیر در شهرستان الیگودرز گفت: شهرستان الیگودرز وسیع ترین شهرستان استان لرستان با پنج بخش است که دو بخش «زز و ماهور» و «ذلقی» با وسعت زیاد فاصله بسیاری تا مرکز شهرستان دارند. این شرایط باعث شده تا با بروز اتفاقاتی همچون سیل و زلزله کار امدادرسانی به این دو بخش نسبتا دشوار شود.

وی ادامه داد: با سیل اخیر جاده های روستایی و بعضا جاده های فصلی در دو بخش «زز و ماهور» و «ذلقی» مسدود شدند آن هم در شرایطی که این روستاها جمعیت زیادی داشته اما دسترسی ماشین‌رو ندارند.

نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیل خسارت زیادی به مردم وارد کرده است،‌ توضیح داد: علاوه بر تلفات جانی،‌ کانال های انتقال آب و جاده های بین مزارع‌ و بسیاری از مزارع پرورش ماهی تخریب شدند و آسیب جدی به زیرساخت ها وارده کرده است لذا انتظار می رود مسوولان برای امدادرسانی و جبران خسارات توجه ویژه ای به شهرستان الیگودرز کنند.

به گفته خدابخشی،‌ هنوز همه مفقودی ها بعد از وقوع سیل پیدا نشده و همچنان در حال جستجو کشته های احتمالی هستند.

وی با قدردانی از دولت و مسوولان به خصوص وزارت کشور و شخص وزیر کشور و ستاد مدیریت بحران و مجموعه استانداری و اورژانس گفت: انتظار می رود کمک ویژه ای برای امدادرسانی به شهرستان الیگودرز شود. همچنین مصوبه سفر رییس جمهوری به استان لرستان درباره ارتقای وضعیت جاده الیگودرز اجرایی شود تا بتوان در زمان بحران شرایط را بهتر مدیریت کرد.

خدابخشی با تاکید بر لزوم پوشش کامل تلفن همراه و اینترنت و تقویت آن در الیگودرز گفت که شرکت توانیر شبکه توزیع برق را در این شهرستان تقویت کند تا بعد از قعطی برق مشکل سریع مرتفع شود؛ همچنین نسبت به ترمیم سد کشاورزی «خمه» نیز اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *