تلاش برای بازگشایی محورهای مسدود/بارش باران در جاده‌های ۴ استان و ترافیک پرحجم ۲محور شمالی

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از تلاش برای بازگشایی جاده‌های مسدود خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با سادس، درباره آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور اظهارکرد: فعلا در حال حاضر در برخی از محورهای اصلی کشور به علت بارش‌های چند روز گذشته، وقوع سیلاب و گل و لای، محدودیت موقت ترافیکی اجرا شده است که از میان آنها می‌توان به جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال اشاره کرد که از ساعت ۲۳:۳۰ شب گذشته بسته شده است. همچنین محور هراز نیر در روز گذشته مسدود شد و این انسداد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه محور هراز نیز مسدود شده و این انسداد همچنان ادامه دارد، گفت: در حال حاضر مسیرهای جایگزین به سمت استان‌های شمالی محور فیروزکوه و آزادراه قزوین-رشت خواهد بود. 

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی اظهارکرد: برخی از محورهای اصلی در استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور نیز از قبیل نهبندان- ریگان، ایرانشهر و زاهدان-میرجاوه همچنان مسدود یا دارای محدودیت در تردد است.

وی افزود: از لحظات ابتدای وقوع این حوادث تیم‌های پلیس راه، راهداری، هلال احمر و.. شبانه مشغول به کار هستند. سیلاب موجب شده است که ضریب ایمنی جاده کاهش پیدا کند و امیدواریم بتوانیم تا پایان وقت امروز یکی دیگر از راه‌های شمالی را بازگشایی کنیم و تلاش هستیم تا بقیه جاده‌ها نیز سریع‌تر بازگشایی شود.

شیرانی درمورد وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور نیز گفت: در حال حاضر شاهد ترافیک نیمه سنگین در مسیر شمال به جنوب محور فیروزکوه در محدوده‌های پل‌سفید و کیلاوند هستیم. در آزادراه رشت – قزوین در محدوده‌های پلیس راه و امامزاه هاشم و  آزادراه قزوین – رشت در محدوده رودبار نیز وضعیتی مشابه گزارش شده است. 

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی اضافه کرد: در محدوده‌های گلشهر و مهرشهر از پایانه شهید کلانتری تا پل کلاک در آزادراه قزوین – کرج نیز شاهد ترافیک پرحجم هستیم. در آزادراه قم – تهران حدفاصل مرتضی‌گرد تا بزرگراه آزادگان، محور تهران – لواسان در سه راهی قوچک نیز ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است. 

بیشتر بخوانید

هشدار به تماشاگران و تصویربرداران سیل

هشدار و آماده‌باش هلال احمر درباره احتمال وقوع سیل در ۲۱ استان

شیرانی درباره وضعیت جوی نیز گفت: در حال حاضر بارش باران در برخی محورهای استان‌های مازندران، سمنان، گلستان و یزد گزارش شده است، اما با توجه پیش‌بینی به تداوم وضعیت بارش‌ها از سوی هواشناسی و افزایش لغزندگی جاده‌ها،  احتمال افزایش محورهای بارانی وجود دارد. در این شرایط رانندگان باید با سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب رانندگی کنند.

 رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی اظهار کرد: با توجه به تردد ناوگان حمل و نقل کلا، بار و مسافر نیاز است افرادی که در این بخش کار می‌کنند حتما زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد در نظر گیرند و حتما از قبل شرایط جوی جاده‌ها را پیش از آغاز سفر بررسی کنند. 

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *