تشریح آخرین وضعیت مناطق سیل زده در فیروزکوه/ احتمال افزایش جانباختگان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران از احتمال افزایش جانباختگان درپی وقوع سیلاب در شماری از روستاهای فیروزکوه خبرداد.

شاهین فتحی در گفت‌وگو با سادس، درباره آخرین وضعیت وقوع سیلاب در محدوده فیروزکوه اظهارکرد:‌ همزمان با بارشی که در تهران اتفاق افتاد و یک روز بعد از سیل در امامزاده داوود، سیلابی نیز در محدوده زرین‌دشت شهرستان و چند نقطه دیگر از شهرستان فیروزکوه رخ داد. 

وی ادامه داد:‌ از همان لحظات اولیه نیروهای امدادی هلال احمر وارد محدوده شدند که با توجه به اینکه راه‌ها مسدود شده بود و در بخشی گل و لای وجود داشت، امکان ورود نیروهای امدادی به منطقه سخت بود و هنوز دسترسی به برخی قسمت‌ها نیز فراهم نشده که در حال حل این مشکل هستیم. در بخش مزداران زریندشت بیشترین خسارات وارد شد و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با بیان اینکه درحال ایجاد یک قرارگاه عملیاتی در این محدوده هستیم، گفت: رئیس جمعیت هلال احمر، دبیر کل جمعیت هلال احمر، معاون رئیس جمهوری، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و… در این محل حاضر شده و از نزدیک در جریان روند امداونجات قرار گرفته‌اند. در منطقه مزداران در زریندشت ریل راه‌آهنی وجود دارد که برای ارسال اقلام از آن استفاده می‌کنیم. البته بخشی از ریل را آب برده است اما تا آن‌جایی که امکانش وجود داشت با همکاری‌های صورت گرفته از سوی عوامل راه‌آهن اقلام امدادی را جابه‌جا کردیم و مابقی را نیز از راه زمینی تا جایی که راه باز بود انتقال دادیم. 

فتحی گفت: تا به حال بالغ بر ۲۰۰ نیروی عملیاتی از عوامل کادری و داوطلب از استان‌تهران و دو استان سمنان و مازندران به عنوان نیروی پشتیبان درگیر عملیات شدند و عملیات جست‌وجوی مفقود شدگان احتمالی را انجام می‌دهد. بالغ بر ۲۵۰ نفر از ساکنان آن منطقه را نیز که گرفتار سیل شده بودند خارج کرده و به صورت اضطراری اسکان دادند. بالغ بر دو هزار بسته اضطراری غذا نیز در محل توزیع شده است. 

وی درباره تعداد جانباختگان و مفقود شدگان این حادثه گفت:  تعداد مفقودشدگان را به صورت دقیق نمی‌توان اعلام کرد اما تا به حال ۱۰ جانباخته در فیروزکوه قطعی است که تا به حال اجساد آن‌ها خارج شده است، اما با توجه به اینکه دسترسی به بخش‌های تخریب شده سخت است، احتمال افزایش جانباختگان وجود دارد. 

بیشتر بخوانید:

۱۰ کشته و ۱۶ مفقود در سیل فیروزکوه

افزایش قربانیان سیل در کشور به ۳۴ تن/ امدادگران در جستجوی ۲۰ مفقودی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران ادامه داد: دیروز امدادگران مجبور شدند منطقه را تخلیه کنند چرا که بارش سنگینی رخ داد که احتمال جاری شدن مجدد سیلاب وجود داشت و عملا باید مردم و امدادگران را از محل خارج می‌کردیم. 

وی با بیان اینکه دو فروند بالگرد نیز در محدوده حضور دارد اظهار کرد: امروز دو نفر مصدوم با حال وخیم را به مرکز درمانی منتقل کردیم.

انتهای پیام  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *