گفتار و رفتار مبلغان دینی یکسان باشد/ محرم بهترین فرصت برای تبلیغ دین اسلام

سادس/گلستان نماینده ولی فقیه در گلستان، ماه محرم را بهترین فرصت برای تبلیغ دین اسلام برشمرد و گفت: گفتار و رفتار مبلغان دینی باید یکسان باشد.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی عصر امروز(پنج شنبه 6 مرداد) در گردهمایی مبلغان و جهادگران تبیین و طلایه داران نهضت حسینی اظهار کرد: عاشورا حادثه ای مهم و تأثیرگذار است و امروز باید براساس شرایط زمانه برای مردم تبیین و بیان شود.

وی با طرح این پرسش که تبلیغ دین بر چه مبنا و اساسی باید باشد، پاسخ داد: بالاتر از قرآن کریم و شخصیت پیامبر اکرم(ص) نداریم، خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبر(ص) فرمودند تبلیغ را بر سه پایه حکمت، موعظه حسنه و جدال احسن انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اینکه حرف، گفتار، رفتار و تبلیغ مبلغان باید یکسان و براساس معارف اسلامی باشد، افزود: امروز در میان هجمه ها و تبلیغات سوء دشمن در خصوص اسلام بدون توجه به جو موجود در فضای دیگری گذر کنیم.

نورمفیدی با اشاره به اینکه مبلغان و مبلغات باید در مسیر تبلیغ دین به حکمت توجه کنند، گفت: حکمت به معنای حرف عقلانی است که عقول سالم آن را پذیرفته و در برابر آن تسلیم شود، مبلغان تنها نباید با  عقل مردم سخن بگویند بلکه علاوه بر عقل باید با دل مردم نیز سخن بگویند.

امام جمعه گرگان برخورد صحیح با مخالفان و جدال احسن را یکی از ویژگی های مبلغان و مبلغات خواند و متذکر شد: جدال احسن به معنای آن است که در مقابل حرف های مخالف عصبانی نشده و قهر نکنیم چراکه این رفتارها تأثیری در حل مسئله ندارد.

نماینده ولی فقیه در گلستان ماه محرم را بسیار مهم و یک میدان تبلیغی بسیار خوب و آماده دانست و تأکید کرد: می توان از ماه محرم بهترین استفاده را برای تبلیغ دین اسلام کرد و نه تنها با ایران که با دنیا سخن بگوییم تا دیدگاه مردم دنیا نیز نسبت به سیدالشهدا(ع) تغییر کند.

نورمفیدی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در عمل نشان داد که دین با توسعه با یکدیگر تداخلی ندارند، خاطرنشان کرد: حضور بانوان در اجتماع و در حوزه های مختلف مصداق این مسئله است.

انهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *