امسال ۹۰۰ هزار نفر آموزش مهارت می‌بینند/ جزئیات طرح «مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی»

سادس/گلستان معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از ارائه آموزش های مهارتی به ۹۰۰ هزار نفر طی سال جاری در سطح کشور خبر داد.

محمدرضا شاه‌پسند عصر امروز(چهارشنبه ۵ مرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد:سال گذشته ۶۰۰ هزار نفر در مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی تحت آموزش های مهارتی قرار گرفتند که در سال جاری سهمیه استان ها را در آموزش های مهارتی افزایش دادیم.

وی با بیان اینکه امسال مهارت های فنی و حرفه ای به ۹۰۰ هزار نفر در سطح کشور آموزش داده می شود، افزود: علاوه بر مراکز دولتی فنی و حرفه ای، در مراکز آزاد نیز به این میزان آموزش مهارتی داده شده که امسال نیز ارائه آموزش های مهارتی در مراکز آزاد فنی و حرفه ای به یک میلیون نفر می رسد.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از وجود ۶۴۶ مرکز آموزش فنی و حرفه ای و ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه فنی‌ و حرفه‌ ای در سطح کشور خبر داد و تصریح کرد: همچنین ۱۸ هزار آموزشگاه آزاد در سطح کشور وجود دارد که ۱۲ هزار مورد از این آموزشگاه ها فعال هستند.

شاه‌پسند با بیان اینکه در طرح ابلاغی جدید، آموزش در محیط کار واقعی مورد توجه قرار گرفته است، بیان کرد: اجرای این طرح در انتقال بهتر آموزش ها بسیار موثر است و حتی کسانی که در دوره های آموزش فنی و حرفه ای شرکت کردند از این طریق می توانند با اصول مبانی کار آشنا شوند.

وی با بیان اینکه کارآموزان فنی و حرفه ای در طرح جدید به مدت هفت تا ۱۸ ماه در محیط کار واقعی قرار می گیرند، تأکید کرد: این طرح فرصت خوبی برای واحدهای پذیرنده است، همچنین تمامی مراکز که در پروتکل ما در این طرح ثبت شوند از طرف فنی و حرفه ای بیمه حوادث می‌شوند و در صورت بروز حادثه و آسیب به افراد شرکت کننده مورد حمایت قرار می گیرند.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به برگزاری طرح «ایران مهارت» اشاره کرد و گفت: این طرح ویژه دانش آموزان اول متوسطه است، همچنین برای دانش آموزان طرح تابستان مهارت نیز پیشنهاد شده است.

شاه‌پسند با بیان اینکه دو طرح «کهاد» با هدف مهارت آموزی دانشجویان و طرح «نخلستان» به منظور مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی به استان ها ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: در استان گلستان ۵ هزار و ۳۰۰ نفر در طرح نخلستان به کارگیری می‌شوند.

وی میزان اشتغال آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای را ۵۷ درصد اعلام کرد و یادآور شد: البته این میزان در محیط کار واقعی ۸۰ درصد است و اگر آموزش در محیط کار واقعی هدایت شده باشد مهارت‌آموزان موفق تر خواهند بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *