انتقاد «منتظری» از ورود بخش دولتی به حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای

سادس/گلستان نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ورود بخش دولتی به حوزه آموزش را نابخشودنی خواند و گفت: چه نیاز است که بخش دولتی به حوزه آموزش فنی و حرفه ای ورود پیدا کند؟

غلامرضا منتظری عصر امروز(چهارشنبه 5 مرداد) در مراسم بزرگداشت هفته ملی مهارت که با حضور معاون آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد،اظهار کرد: امروز در کشورمان مشکل اصلی در حوزه مدرک گرایی فرهنگی است و باید به آموزش‌های رسمی توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه دانایی پله توانایی است، افزود: مهارت در حوزه توانایی معنا پیدا می کند و برای رسیدن به مهارت باید از دانایی شروع کنیم و در تحقق این مهم وظیفه آموزش و پرورش، رسانه ها و صدا و سیما و غیره سنگین است که باید نسبت به ارائه آموزش های رسمی اقدام کنند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی آمادگی دارد از چاپ آثار سرآمدان و چهره های شاخص حوزه فنی وحرفه‌ای و معرفی این مفاخر حمایت کند، تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی آمادگی دارد با بررسی زندگی مفاخر و مشاهیر حوزه فنی و حرفه ای، آنها را به عنوان یک الگو به جامعه معرفی کند.

منتظری بر ضرورت تکریم و تجلیل از چهره های شاخص فنی و حرفه ای از طریق صدا و سیما تأکید کرد و گفت: بخش فنی و حرفه‌ای در کشور مورد غفلت قرار گرفته و افرادی که در این حوزه به دستاوردهایی دست پیدا می یابند، می‌درخشند و باید آنها را در مسیر تعالی کمک کنیم نه آنکه با تشویق توخالی و یا سنگ اندازی آنها را در همان نقطه متوقف کنیم.

وی با تأکید بر اینکه توجه به بخش خصوصی باید در فنی و حرفه‌ای مورد توجه قرار گیرد، تأکید کرد: قانون برای اجرا است و چه نیاز است که بخش دولتی وارد حوزه آموزش فنی و حرفه ای شود، از طرفی در تولیدات فنی و حرفه ای باید به کیفیت محوری توجه شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فنی و حرفه ای بدون تجهیزات و امکانات به شکوفایی نمی‌رسد، ابراز امیدواری کرد؛ فنی و حرفه ای علاوه بر تأمین تجهیزات به حوزه کادرسازی و سرمایه انسانی به استان گلستان توجه داشته باشد.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *