خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۵ مرداد

آخرین مصوبات درباره تشکل‌های صنفی – تخصصی / تصویب کلیات طرح اصلاح قانون حمایت از نوسازی بافت‌های فرسوده اطراف ۴ حرم/ انتخاب عضو هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار و… از جمله موضوعات خبری امروز (چهارشنبه) پنجم مردادماه ۱۴۰۱ مجلس است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش سادس، جلسه علنی  مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون امور داخلی کشور در مورد طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی – تخصصی،‌ بررسی گزارش کمیسیون عمران مجلس در مورد طرح اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت های فسوده پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) و حرم مطهر حضرت معصومه(س) و … در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۵ مرداد

در ابتدای این جلسه، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود خاطرنشان کرد: همان دشمنی که روزی علیه مردم ایران با دشمن بعثی متحد شد و علیه آنها بیرحمانه دست به جنایت زد، امروز دشمنی را با پیگیری خط تحریم و فشار اقتصادی و معیشتی به مردم ایران و همچنین بر هم زدن آرامش آنها در فضای مجازی پیگیری می کند.

رئیس مجلس ضمن گرامیداشت یاد شهدای عملیات مرصاد گفت: به برکت خون شهدای مرصاد و شهدای ترور، حیله و دشمنی منافقان و حامیان آنها همچون گذشته به خودشان باز خواهد گشت.

همچنین حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به فرارسیدن سالروز عملیات مرصاد، بیان کرد: متاسفانه برخی کشورهای اروپایی و این روزها در راس آن سوئد به عامل منافقین تبدیل شده اند. اُف بر کسانی که از تروریست ها دفاع می کنند اما شعار دهن پرکن دفاع از حقوق بشر سر می‌دهند.

در همین رابطه مهرداد گودرزوند نماینده رودبار با گرامیداشت عملیات مرصاد گفت:‌ گروهک تروریستی منافقین آسایش همه کشورها را به خطر می‌اندازند. آن‌ها در گوشه‌ای از یک کشور رخنه کرده و هر گونه حضورشان باعث سلب آرامش سایر کشورها است.

ناطقین مجلس

تاکید نماینده رباط کریم بر استفاده از پول ملی در معاملات بین‌المللی

متینیان: مردم خواستار تحقق وعده‌های دولت و مجلس برای گشایش اقتصادی هستند

حاجی دلیگانی: وزیر اقتصاد شخصا به موضوع بورس ورود کند

بشیری: دولت همسان سازی حقوق بازنشستگان را سریع‌تر اجرایی کند

نماینده خمینی‌شهر: تونل سوم کوهرنگ بعد از ۲۰ سال همچنان اجرایی نشده است

***

در جریان جلسه علنی امروز، نمایندگان گزارش شور دوم  کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در خصوص طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل ها صنفی- تخصصی را بررسی کرده و مشاوره، اظهارنظر و ارائه پیشنهاد و راهکار به دستگاه های اجرایی را از حقوق تشکل های صنفی – تخصصی پس از دریافت پروانه فعالیت قلمداد کردند.

نمایندگان همچنین هرگونه بهره برداری از تشکل‌ها در جهت اهداف غیرتخصصی و غیر مرتبط با اهداف آنها توسط دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵)‌ قانون مدیریت خدمات کشوری را ممنوع کردند.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۵ مرداد

در ادامه جلسه علنی،‌ علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان با ۱۳۸ رای از ۱۸۹ رای ماخوذه به عنوان نماینده کمیسیون صنایع و معادن در هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار انتخاب شد.

علی اکبر کریمی نماینده اراک و کمیجان و علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان به عنوان داوطلبان عضویت در هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار ثبت نام کرده بودند.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۵ مرداد

در نتیجه بررسی های مربوط به گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا(ع)، حرم مطهر حضرت معصومه (س)، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و حضرت احمد بن موسی(ع)، نمایندگان با کلیات این طرح موافقت کردند.

با تصمیم محمدباقر قالیباف رئیس مجلس این طرح به صورت دو شوری بررسی می‌شود و برای بررسی به کمیسیون عمران ارجاع شد.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۵ مرداد

محمد رشیدی عضو هیات رییسه مجلس دو لایحه موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات و تاسیس و چارچوب فعالیت مراکز فرهنگی بین ایران و روسیه را اعلام وصول کرد.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

هشدار آصفری به دولت آلبانی

صباغیان: مجلس از تیم مذاکره‌کننده حمایت کند

آصفری: چرا ۸۱ درصد قبولی‌های کنکور در تهران متعلق به طبقه بالاشهر بوده؟

سلیمی: نمایندگان به شدت تحت فشار هستند

محمدیاری: برخی درصددند فرصت خدمت را از دولت آقای رئیسی بگیرند

نماینده ماهنشان: آخرین مدرک تحصیلی معلمان در اجرای قانون رتبه‌بندی اعمال شود

انتقاد کرمی از نحوه نظارت وزارت صمت بر قیمت مایحتاج مردم

مرحبا: برنامه هدفمندی یارانه‌ آرد موفقیت‌آمیز نیست

نماینده بابلسر: آیا پاداش کشاورزان، مجوز واردات برنج است؟

تذکر نماینده زابل و زهک درباره وضعیت سیستان و بلوچستان

جوکار: خسارت کشاورزان پرداخت شود

خدابخشی: رئیس‌جمهور هر چه سریعتر وزیر پیشنهادی کار را به مجلس معرفی کند

مهدی عسگری: برخی از استانداران عملکرد قابل قبولی ندارند

یوسفی: باید حقوق کارمندان در برخی مناطق دارای شرایط بد آب و هوایی متفاوت باشد

نماینده بافت: برای مقابله با خسارات سیل اقدام عملی شود

نماینده ساری: نامه سلاجقه درباره لغو استقرار صنایع بزرگ در استان‌های شمالی توجیه منطقی ندارد

***

در ادامه جلسله علنی امروز، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس بیانیه ۱۹۶ نفر از نمایندگان در قدردانی از برگزاری تمرین موفق ناودسته پهپادبر پیشرفته نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را قرائت کرد.

در پایان نیز سید محسن دهنوی عضو دیگر هیات رئیسه مجلس  تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *