یک نماینده مجلس: برخی از استانداران عملکرد قابل قبولی ندارند

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس گفت: برخی از استانداران عملکرد قابل قبولی ندارند و نیاز به ترازیابی جدی وجود دارد.

به گزارش سادس، مهدی عسگری نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس و عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس در جلسه علنی روز چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی در تذکری با بیان اینکه یک سال از عمر دولت گذشته است و باید بررسی شود به کجای مسیر رسیده‌ایم، اظهار کرد: در واقع باید بررسی شود در کنترل تورم، بهبود معیشت، احداث ۴ میلیون مسکن چه نتایجی به دست آورده‌ایم و با این دست فرمان به کجا می‌خواهیم برسیم.

وی افزود: نتیجه جراحی اقتصادی چه شده است؟ مدافعین سرسخت ارز ترجیحی چرا پاسخگوی تبعات سنگین اقتصادی که امروز مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، نیستند؛ چه کسی پاسخگوی حذف نان و پنیر از سفره مردم است؟

این نماینده مجلس تاکید کرد: از روی دلسوزی می‌گویم آیا نیاز به بازنگری جدی در رویکردها، برنامه‌ها و مدیران ارشد دولتی از جمله هیأت وزیران و استانداران نیست؟ برخی از استانداران عملکرد قابل قبولی ندارند و نیاز به ترازیابی جدی وجود دارد.

عسکری با تاکید بر اینکه مردمی سازی واقعی یعنی سهیم کردن مردم در ثروت‌های عمومی، تولید و تجارت و امکان بهره‌برداری از زمین برای تولید، کشاورزی و مسکن، گفت: اگر واقعاً در پی تحول هستیم، چرا امکان بهره‌برداری منضبط مردم از زمین را فراهم نمی‌کنیم؟

وی خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) فرمود کار خیری را که زود انجام نداده‌اید را به حساب نیاورید و با امروز و فردا کردن نکوهش را برای خودتان نخرید، لذا امروزه با تعلل‌ها و تأخیرهای فراوان در پاسخگویی به مطالبات فراگیر مردمی و قول و قرارهایی که دولت و مجلس با مردم گذاشتند، مواجه هستیم. از جمله این موارد می توان به موارد مهم رتبه‌بندی معلمان است که قانون آن مصوب شده اما در پیچ و خم اداری مانده است؛ نظام عادلانه پرداخت کارکنان دولت و رفع تبعیض‌های ناروا، تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و حذف واسطه‌ها، واردات خودرو، ساماندهی وضعیت تولید، کشاورزی، دامداری و امنیت غذایی، قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، قانون هوای پاک اشاره کرد که هر کدام زمان موثری دارند و اگر زمان آن بگذرد، شیرینی و اهمیت آن از بین می‌رود.

این نماینده مجلس گفت: چرا می گذاریم کارد به استخوان برسد و سپس پاسخگوی مطالبات مردم باشیم؟ چرا به بحث سرمایه اجتماعی و رضایتمندی توجه نمی‌کنیم؟

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *