دستگاه‌ها در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان حامی جهاددانشگاهی باشند

سادس/گلستان فرماندار آق‌قلا با تقدیر از تلاش جهاد دانشگاهی در توسعه فعالیت‌های علمی کشور و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، بر نقش مهم این نهاد در تحقق شعار سال تاکید کرد.

سلیمان هاشمی در آستانه فرا رسیدن ۱۶ مرداد سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی در گفتگو با خبرنگار سادس، از جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک نهاد موثر در توسعه فعالیت‌های علمی کشور یاد کرد و گفت: جهاد دانشگاهی یکی از نهادهایی است که در حوزه علم و فناوری به ویژه فعالیت‌های دانش‌بنیان نقش موثری در کشور ایفا کرده است.

وی افزود: حمایت این نهاد از شرکت‌های دانش‌بنیان و ارتباط آن با سایر حوزه‌های علمی و اجرایی کشور، می‌تواند این نهاد را به زیست‌بوم نوآوری نخبگان ایران تبدیل کند.

فرماندار آق‌قلا با بیان این که انتظارها از جهاد دانشگاهی بالاست، گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از دانش‌ بنیان‌ ها و نام‌گذاری سال جاری به نام سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌ آفرین، انتظار می‌رود جهاد دانشگاهی حرکت جهاد گونه‌ای در حمایت از دانش‌بنیان‌ها داشته باشد و سرعت خود را در این زمینه افزایش دهد.

هاشمی با تاکید بر لزوم افزایش دو برابری شرکت‌های دانش‌بنیان، تاکید کرد: جهاد دانشگاهی باید در کنار توسعه کمی، توسعه کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان را هم در دستور کار قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی در همین راستا باید فعالیت‌های خود را به سمتی هدایت کند که محصولات دانش‌بنیان به تولید انبوه رسیده و بتواند از این طریق در کشور اشتغال‌زایی ایجاد کند.

فرماندار آق‌قلا نقش جهاددانشگاهی را با توجه به ماهیت ذاتی و فعالیت‌های این نهاد انقلابی در تحقق شعار سال مهم و اثرگذار خواند و تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با توجه به ظرفیت‌های بالایی که دارد باید فعالیت‌های خود را در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت و غیره گسترش داده و از این طریق رافع نیازهای کشور باشد.

هاشمی افزود: این نهادِ جهادی باید نیازهای کشور را در حوزه‌های مختلف شناسایی کرده و با زمینه‌سازی ورود دانش‌بنیان‌ها به آن حوزه‌ها، در جهت رفع نیازهای کشور گام بردارد.

وی  با تاکید بر ارتباط خوب فرمانداری و سازمان جهاددانشگاهی، گفت: به‌ خوبی با رسالت مهم جهاددانشگاهی آشنا هستیم و قطعاً این سازمان را در مسیر انجام فعالیت‌های آن حمایت کرده و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نمی‌کنیم.

فرماندار آق‌قلا با تاکید بر اینکه تنها راه نجات کشور از شرایط اقتصادی فعلی حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان است، گفت: در این زمینه جهاددانشگاهی نقش مهمی بر عهده دارد و در همین راستا همه دستگاه‌های اجرایی باید پای‌کار بوده و از جهاددانشگاهی در این مسیر حمایت کنند.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *