ضرورت حمایت بیشتر از آتش‌نشانی‌ها/ تجربیات متروپل ثبت شود

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بر ضرورت حمایت بیشتر از آتش‌نشانی‌ها تاکید کرد.

به گزارش سادس، محمد حسن نامی در دیدار با قدرت الله محمدی، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران که در محل سازمان آتش‌نشانی تهران برگزار شد، گفت: امروز برای عرض خداقوت و خسته نباشید به تمامی آتش‌نشانان و به خصوص آتش‌نشانان تهرانی در این محل حاضر شدم. آتش‌نشانی تهران انصافا یک سازمان به روز با نیروی انسانی آموزش دیده و کارآمد است که نه فقط در حوادث داخل شهر تهران بلکه در حوادث بزرگ در سراسر کشور مانند ریزش ساختمان متروپل، سیل و … به عنوان یک نیروی کمکی خوش درخشیده است.  

وی با اشاره به ضرورت حمایت بیشتر از آتش‌نشانان اظهارکرد: سازمان مدیریت بحران کشور خود را ملزم به حمایت از تمامی آتش‌نشانان در سراسر کشور می‌داند. آتش‌نشانی‌ها باید به تجهیزات روز  برای اطفا حریق و امدادونجات مجهز باشند که خوشبختانه با حمایت دولت و شهرداری‌ها تا حد قابل قبولی این تجهیزات فراهم شده اما لازم است به طور مداوم این موضوع و همچنین آموزش نیروهای آتش‌نشانی مورد توجه قرار بگیرد.

نامی با قدردانی از اقدامات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان اظهارکرد: در آنجا دیدیم که آتش‌نشانان تهرانی چگونه در کنار دیگر آتش‌نشانان و نیروهای امدادی حاضر بوده به امدادرسانی پرداختند. پیشنهاد می‌کنم که تجربیات حضور در ماموریت‌هایی مانند متروپل و … از سوی آتش‌نشانی تهران ثبت شده و در اختیار دیگر دستگاه‌های امدادی و آتش‌نشانی‌ها در سراسر کشور قرار بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین در این دیدار به بررسی راهکارهای مقابله با حریق در ساختمان‌های بلند مرتبه نیز اشاره کرد و افزود: امروز شرایط آتش‌نشانی و ایمنی در کشور مانند دو دهه و حتی یک دهه قبل نیست. امروز بلندمرتبه سازی در همه جای کشور و به خصوص تهران رشد زیادی داشته و از این رو لازم است که اقداماتی برای پیشگیری از وقوع حریق در این ساختمان‌ها انجام شود.  

نامی ابراز امیدواری کرد که در آینده همکاری‌های مشترک سازمان آتش‌نشانی و مدیریت بحران کشور در حوزه‌های مربوط به آموزش همگانی و پیشگیری از وقوع حوادث افزایش پیدا کند. وی پیشگیری را اصلی مقدم در مقابله با حوادث طبیعی و غیرطبیعی برشمرد و گفت که هرچقدر که در حوزه پیشگیری هزینه شود، به نوعی حکم سرمایه‌گذاری در آینده را دارد چرا که از وقوع خسارت‌های بزرگ و شدید جلوگیری خواهد شد.

در این دیدار قدرت‌الله محمدی، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نیز گزارشی از فعالیت‌های انجام شده ازسوی این سازمان و همچنین آمار ماموریت‌ها و خدمات آتش‌نشانی را تشریح کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *