انتقاد تند «براری» از بیمه «آتیه‌سازان حافظ»/ مجبور نبودیم همکاری نمی‌کردیم

سادس/گلستان مدیرعامل صندوق بازنشستگی گلستان با اشاره به گلایه‌های بازنشستگان، گفت: یکی از دغدغه های اساسی بازنشستگان همسان سازی حقوق است.

محمد براری ظهر امروز در هفدهمین بزرگداشت روز خانواده و تجلیل از بازنشستگان استان گلستان اظهار کرد: بازنشستگان در راه رسیدن به آبادانی کشور تلاش چندین ساله داشتند اما دل همه این افراد پر از درد است.

وی افزود: در آستانه سالروز تکریم بازنشستگان، ریاست مجلس شورای اسلامی مصوبه دولت را غیرقانونی اعلام می کند حال آنکه امروز باید به بازنشستگان هدیه داد نه آنکه لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان از شورای نگهبان پس گرفته شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی گلستان با بیان اینکه مهم ترین درد و یکی از دغدغه های اساسی بازنشستگان همسان سازی حقوق است، بیان کرد: متأسفانه تاکنون به همسان سازی حقوق بازنشستگان توجهی نشد، همچنین در بخش بیمه تکمیلی نیز ناعدالتی وجود دارد و مجبور به عقد قرارداد با بیمه آتیه سازان حافظ هستیم حال آنکه هیچ سازمانی مایل به همکاری با این بیمه ناکارآمد نیست.

براری اضافه کرد: بیمه آتیه سازان حافظ، بیمه پایه، تکمیلی و اکمل دارد که بیمه پایه توسط دستگاه مربوطه، بیمه تکمیلی توسط سازمان بازنشستگی کشور انجام می شود اما برای بیمه اکمل از هر بازنشسته‌ای ۲۵۰ هزار تومان درخواست کردند تا آنها هم از مزایای شاغلان بهره مند شوند، برخی از وزارتخانه ها شخصاً نسبت به عقد قرارداد و تخصیص اعتبار بیمه اکمل اقدام کردند تا بازنشستگان آنها به طور رایگان از آن بهره مند شوند حال آنکه چه تفاوتی بین بازنشستگان وزارت کشور با سایر وزارتخانه ها وجود دارد؟

وی به کمک های رفاهی، نقدی و غیرنقدی اعطایی به شاغلان اشاره کرد و افزود: در سال ۹۸ و ۹۹ سازمان برنامه و بودجه در ابلاغیه به دستگاه ها اجازه داد که می توانند از منابع خود به بازنشستگان نیز کمک های رفاهی نقدی و غیرنقدی داشته باشند که با وجود همه پیگیری های انجام شده یک ریال نیز به ما بازنشستگان داده نشد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی گلستان با اشاره به اینکه ۲۷ هزار و ۷۳۳ نفر بازنشسته در استان گلستان وجود دارد، یادآور شد: از این تعداد ۲۲۶ نفر از کارافتاده، یک هزار و ۶۶۵ نفر از شاغلان و چهار و 480 متوفی بازنشسته هستند.

براری از وجود هشت هزار و 652 بانوی بازنشسته در استان گلستان خبر داد و یادآور شد: 67 درصد بازنشستگان گلستانی مرد و 33 درصد بازنشستگان زن هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *