عزیزی: جهاددانشگاهی و مجلس می‌توانند سبب ساز قوانین مترقی باشند

سادس/فارس نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس، اعتقاد دارد که جهاددانشگاهی و مجلس می‌توانند سبب ساز تدوین قوانینی مترقی در زمینه فعالیت‌های دانش بنیان باشند.

ابراهیم عزیزی، در گفت و گو با سادس ضمن تبریک چهل و دومین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، در خصوص زمینه‌های همکاری جهاددانشگاهی و مجلس گفت: مجلس دارای ظرفیت قانون‌گذاری است و جهاددانشگاهی می‌تواند با استفاده از آن‌و با ارایه طرح‌های علمی و دانش بنیان، زمینه‌ساز تدوین قوانین مترقی شود.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس آمادگی کامل برای استفاده از طرح‌ها، نظرات و پیشنهادات سازنده مجموعه جهاددانشگاهی در استان فارس و کشور را دارد.

عزیزی بیان کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی با استفاده از ظرفیت‌های علمی و نگاه دانش بنیان به موضوعات، می‌تواند نقشی تاثیرگذار در برطرف کردن نیازهای کشور داشته باشد.

او ادامه داد: در کنار ظرفیت علمی جهاددانشگاهی، حاکم بودن نگاه جهادی بر این مجموعه، روند توسعه علمی را شتاب می‌بخشد و همین نگاه با خود مسئولیت پذیری مضاعف به همراه دارد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با بیان اینکه جهاددانشگاهی در فارس با توجه به نیازمندی‌ها، عقب ماندگی‌ها و در عین حال ظرفیت‌های عظیم می‌تواند اثرگذاری دو چندان داشته باشد، گفت: این مجموعه علمی خوب در حوزه‌های مختلف به ویژه موضوعات دانش بنیان می‌تواند استان را کمک کند.

به گفته عزیزی؛ جهاد دانشگاهی می‌تواند نقش واسط میان مجموعه علمی و سرمایه‌گذاران ایفا کند و این ظرفیت خوب را در اختیار استان فارس و کشور قرار دهد.

او همچنین که معتقد است نگاه جهاد دانشگاهی فی نفسه نگاهی دانش بنیان است، زیرا از ابتدای تاسیس تاکنون و براساس برون‌دادها، علم و دانش و پژوهش‌های به روز در آن نقش اول را بازی می‌کند. 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس اسلامی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی قطعا با این نگاه می‌تواند در تحقق شعار سال نقشی بسیار بزرگ در کنار پارک‌های علم و فناوری ایفا کند، چراکه از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی آن هم دراستان عالم پرور فارس برخوردار است.

عزیزی با بیان اینکه مجموعه مجلس دارای ظرفیت قانون گذاری است و جهاد دانشگاهی می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند، گفت: جهاددانشگاهی با ارائه طرح‌های علمی و دانش بنیان، قوانین مترقی را با کمک نمایندگان مجلس رقم بزند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، همچنین تاکید کرد که بروکراسی های پیچیده و ناکارآمد  اداری باید از جلوی پای این نهاد انقلابی برداشته شود تا ثمره تلاش‌های علمی این مجموعه کام کشور را شیرین کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *