شناسایی ۷۰ مربی پایه/اصلی‌ترین کانون در رشته دوومیدانی مدارس هستند

شناسایی ۷۰ مربی پایه/اصلی‌ترین کانون در رشته دوومیدانی مدارس هستند

سادس/لرستان مسئول کمیته استعدادیابی فدراسیون دوومیدانی، اصلی‌ترین کانون در رشته دوومیدانی را مدارس اعلام کرد.

سیاوش سپهوند در گفت‌وگو با سادس گفت: خوشبختانه در دوران همه‌گیری ویروس کرونا این کمیته منفعل عمل نکرده‌ است.  

وی اظهار کرد: در دو سال گذشته در همین مدت نیز مسابقات مختلفی را هم برگزار کردیم و نگذاشتیم فعالیت‌های رده‌های پایه کلا از بین برود و از روش‌های مختلفی بهره‌مند شدیم.

سپهوند بیان کرد: یکی از بهترین‌ راه‌های ارتباط ما فضای مجازی بود و توانستیم با مراجعه و هماهنگی با آموزش و پرورش از طریق سامانه شاد تعدادی از استعدادها را شناسایی کنیم.

مسئول کمیته استعدادیابی فدراسیون دوومیدانی اضافه کرد: استعدادیابی مقوله پیچیده و گسترده‌ای بوده که در کشورهای پیشرفته و صاحب سبک به نحو احسن اتفاق می افتد ولی متاسفانه استعدادیابی در کشور ما به صورت سلیقه‌ای صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: بهترین روش استعدادیابی در دوومیدانی برگزاری مسابقات می‌شود که در این راستا ۷۰ مربی پایه جهت پرورش این استعدادها در سراسر کشور را شناسایی کرده‌ایم.

مسئول استعدادیابی فدراسیون دو و میدانی بیان کرد: اولین اقدام ما در استان طرح سطح بندی درسه سطح  نونهالان، نوجوانان و جوانان  بود  که با این استراتژی مشخص شد که در کدام بخش‌ها ضعیف و در کدام بخش ها نیاز به تقویت دارند.

وی اظهار کرد:  در کنار یک استعداد خوب باید یک مربی خوب هم وجود داشته باشد که طرح سطح بندی مربیان را هم راه اندازی کردیم و توانستیم در سراسر کشور ۷۰ مربی پایه را شناسایی و به عنوان مربیان پایه برای پرورش استعدادیاب ها در نظر گرفته شود.

سپهوند اضافه کرد: اصلی‌ترین کانون در رشته دو و میدانی مدارس هستند و دادن مجوز به مدارس دوومیدانی در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفت که در استان لرستان در حال حاضر شش مدرسه دو و میدانی فعال وجود دارد و مدارس به عنوان پایگاه استعدادیابی و کانون اصلی استعدادیابی در سراسر کشور فعال بودند.

وی ادامه داد: از طریق طرح تیم ۱۰۰ حدود ۴۵۰۰ نفر را در راستای برنامه شاد آموزش و پرورش توانستیم جهت استعدادیابی به ورزش دو و میدانی معرفی و در اختیار هیات‌های  قرار دهیم.

این مسئول یادآور شد: برای تمامی هیئت‌های سراسر کشور یک مسئول استعدادیابی قرار داده‌ایم و از آنها به صورت ماهانه گزارش‌ها را دریافت خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *