فرصت زمستانی برای اعزام به یونیورسیاد چین/ چه دانشجویانی به تیم‌ملی می‌رسند؟

فرصت زمستانی برای اعزام به یونیورسیاد چین/ چه دانشجویانی به تیم‌ملی می‌رسند؟

نفرات برتر المپیاد ملی که قرار است اسفند سال جاری برگزار شود به اردوی انتخابی تیم‌ملی دانشجویان دعوت می‌شوند و در نهایت می‌توانند به عنوان ملی‌پوش به یونیورسیاد دانشجویان چین در سال آینده، اعزام شوند.

هادی بشیریان، رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در گفت‌وگو با سادس، ‌ با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده است اسفند سال جاری المپیاد ملی را با حضور تمامی دانشجویان بخش‌های مختلف آموزش عالی برگزار شود، اظهار کرد: نفرات برتر این المپیاد به اردوی انتخابی تیم‌ملی دانشجویان دعوت می‌شوند.

وی ادامه داد: تمامی اقدامات مربوط به یونیورسیاد دانشجویی انجام شده بود اما متاسفانه با اعلام کشور چین مبنی بر وجود ویروس کرونا در این کشور، مسابقات لغو شد.

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با اشاره به اینکه قرار بر این است اسفند سال جاری المپیاد ملی با حضور تمامی دانشجویان بخش‌های مختلف آموزش عالی اعم از وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه‌های آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و سایربخش‌ها، برگزار شود، ‌ عنوان کرد: ضرورت است در بخش رشته‌های اصلی یونیورسیاد سرمایه‌گذاری کنیم به طوری که در دانشگاه‌ها فعال شوند و مقدمات حضور پر رنگ آن‌ها در مسابقات یونیورسیاد بین‌المللی فراهم شود تا بتوانیم بهترین نتیجه را از آن‌ها بگیریم.

بشیریان با بیان اینکه مسابقات جانبازان و معلولین برای دانشجویان نیز پیش‌بینی شده است، بیان کرد: همچنین قصد داریم کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های مربیگری ویژه مدیران، دانشجویان و دانشگاهیان برگزار شود.

به گزارش سادس، مسابقات تابستانی دانشجویان جهان (یونیورسیاد)  ابتدا قرار بود سال ۲۰۲۱ برگزار شود که به تعویق افتاد و در نهایت تصمیم بر این شد که مسابقات از ۲۶ ژوئن تا ۷ ژوییه سال ۲۰۲۲ (۵ تا ۱۶ تیر ۱۴۰۱) برگزار شود اما باز هم به دلیل همه‌گیری کرونا برای بار دوم لغو شد و هنوز تاریخ جدید برگزاری این بازی‌ها اعلام نشده است.  

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *