کسی که تربیت‌یافته نباشد نمی‌تواند مربی باشد

سادس/کرمان معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر ما روی تربیت خودمان کار کنیم، اثر تربیت‌مان بر دیگران نیز مشخص شده می‌شود و کسی که تربیت‌یافته نباشد نمی‌تواند مربی باشد.

اصغر باقرزاده عصر امروز ۳۰ تیرماه در آیین اختتامیه ششمین جشنواره رویش در کرمان با بیان اینکه دو نگرش نسبت به تربیت اسلامی وجود دارد، افزود: یک نگرش به تربیت اسلامی همان نگرش به تعلیمات اسلامی است و فکر ‌می‌کنند اگر همین تعلیمات را منتقل کنند افراد تربیت می‌شوند اما تربیت اسلامی تعلیمات اسلامی نیست اگرچه از آن‌ها استفاده کند.

وی تأکید کرد: معلمان ما مدام در معرض نگاه دقیق کودکان (دانش‌آموزان) هستند و رفتار و گفتارشان مورد توجه قرار می‌گیرد.

باقرزاده تأکید کرد: به تفاوت تعلیمات دینی و تربیت دینی بسیار باید فکر و توجه کرد. نقطه تغییر تربیت از تعلیمات و تربیت دینی معلمان هستند.

وی عنوان کرد: چرخشی که ما به کمک معلمان به وجود می‌آوریم این است که معلمان را مربیان می‌دانیم که در کنار آن از اردوها، جشنواره‌ها و … به عنوان ابزار این کار استفاده می‌کند.

باقرزاده اضافه کرد: اگر ما روی تربیت خودمان کار کنیم، اثر تربیت‌مان بر دیگران نیز مشخص شده و رؤیت می‌شود. تمام انبیاء و امامان نیز همینگونه بودند.

همچنین رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این آیین با اشاره به اینکه باید از دید دیگری به ریش نگاه کنیم،گ گفت: رویش در مقابل ریزش است؛ در جریانات مختلف، انقلاب هم رویش داشته است و هم ریزش که معلمان باید به رویش بسیار توجه داشته باشند.

وی افزود: رویش یعنی این نوشته‌ها و سایر آثار و یافته‌های دوران دانشگاه را در عمل پیاده کنیم.

رضایی تصریح کرد: قرار است امسال بخشی از کمبود نیرو را با استفاده از دانشجو معلمان ورودی ۹۸ استفاده کنیم ضمن اینکه دانشجو معلمان نباید در ابتدا به دنبال رسیدن به مرکز استان باشند؛ رسالت در ابتدا معلمی است و قدر خود را به این عنوان باید بدانیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *