افزایش ۵ برابری بیماران بستری کرونایی در گلستان

سادس/گلستان با قرارگیری در موج هفتم کرونا، روند افزایشی شیوع کرونا در مراکز درمانی گلستان همچنان ادامه دارد و آمار بستری‌های کرونایی امروز در مقایسه با ابتدای تیرماه جاری رشد حدود پنج برابری داشته است.

روند افزایشی آمار مبتلایان به کرونا در گلستان حاکی از اوج‌گیری دوباره این ویروس در جامعه است، تداوم روند رو به رشد آمار بستری‌های کرونایی بار دیگر زنگ خطر شیوع دوباره کرونا را در گلستان به صدا در آورد.

بررسی‌های آماری نشان می دهد تعداد بستری‌های کرونایی در اول تیر ماه جاری ۴۸ نفر بود که این آمار امروز(۳۰ تیر) به ۲۳۷ نفر رسیده و در مقایسه با ابتدای ماه جاری رشد حدود پنج برابری داشته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در گلستان در گفتگو با خبرنگار سادس اظهار کرد: در حال حاضر در موج هفتم کرونا قرار داریم و با توجه به روند افزایشی آمار مبتلایان به کرونا تمامی بیمارستان ها و مراکز بهداشت و درمان و مراکز شبانه روزی به حالت آماده باش درآمدند.

سعید گل فیروزی از بستری ۲۳۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان گلستان خبر داد و افزود در حال حاضر ۲۳۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که نسبت به روز گذشته با ۲۲ نفر افزایش همراه بوده است، همچنین از بین بیماران بستری کرونایی در مراکز درمانی گلستان ۳۶ نفر در بخش های مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند ۱۷ نفر به دلیل وخامت حال از طریق دستگاه تنفس مصنوعی به زندگی ادامه می‌دهند.

وی به رنگ بندی کرونایی شهرستان های استان گلستان اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه در حال حاضر شهرستانی با وضعیت قرمز کرونایی در استان گلستان وجود ندارد و هشت شهرستان گرگان، بندرگز، بندرترکمن، علی آبادکتول، گالیکش، آزادشهر، مینودشت و کلاله در وضعیت زرد و شهرستان کردکوی در وضعیت نارنجی قرار دارد و رنگ‌بندی کرونا در سایر شهرستان های استان گلستان آبی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان به افرادی که ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن آنها گذشت توصیه کرد در اسرع وقت نسبت به تزریق دوز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند و افزود: متاسفانه باورهای اشتباه و ترس از عوارض واکسن از جمله علل استقبال کمرنگ مردم به واکسن کرونا است.

گل‌فیروزی با تاکید بر اینکه با پرهیز از تزریق واکسن کرونا نه تنها سلامت یک شخص که سلامت جامعه به خطر می‌افتد، متذکر شد: بسیاری از افرادی که بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند حتی مبتلا به بیماری زمینه‌ای نبودند بلکه مراجعه دیرهنگام و جدی نگرفتن بیماری موجب فوت آنها شد لذا توصیه ما به مردم رعایت پروتکل‌ها و پرهیز از عادی‌انگاری کرونا است.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *