از انتصابات در استان گلایه داریم

سادس/همدان نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: انتصابات استان برای ما قابل توجیه نیست و گلایه داریم چرا از نیروی قوی‌تر استفاده نشده است.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی، سه‌شنبه ۲۸ تیرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: باید ثبات مدیریتی در استان داشته باشیم و مدیران برنامه مدت‌دار ارائه بدهند. من هنوز مدیرکل جدید راه و شهرسازی را نمی‌شناسم و ندیده‌ام همچنین دو بخشدار در حوره انتخاباتی من منصوب شدند که هنوز آن‌ها را ندیدم.

فلاحی با بیان اینکه مدیران باید برنامه عملیاتی ارائه دهند، تصریح کرد: باید مدیری بیاید که از مدیر قبلی قوی‌تر باشد. قطعاً عملکرد مسئولان را رصد می‌کنیم و فرصت یک ساله به هیات دولت و مدیران استانی دادیم.

وی خاطرنشان کرد: دولتی که امید مردم بوده باید از مدیران توانمند استفاده می‌کرد و من نمره بالایی به انتصابات استان نمی‌دهم و انتصابات برای ما قابل توجیه نیست و گلایه داریم چرا از نیروی قوی‌تر استفاده نشده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در رابطه با مشکل آب همدان، مطرح کرد: یکی از مصوبات سفر رهبر انقلاب به همدان در سال ۸۳ پروژه تامین آب پایدار به همدان است. پیگیری آب همدان در شش سال گذشته، صفر بوده و در بازدید وزیر جدید از سد، کار شتاب گرفت اما دوباره کند شد.

فلاحی با بیان اینکه من مدیری که کار را پیگیری می‌کرد به عنوان ترک فعل به دستگاه قضایی معرفی کردم، تصریح کرد: باید تجهیزات آماده می‌شد و تامین آب، وظیفه آب منطقه‌ای بوده است.

وی با اشاره به اینکه خدا نکند به وضعیتی برسیم که آب‌رسانی با تانکر باشد، توضیح داد: آب مسئله اجتماعی و امنیتی است و سیاست آب‌رسانی باید حل شود. ۹۰ درصد آب استان در کشاورزی سنتی و غرق‌آبی مصرف می‌شود و در اصلاح الگوی کشت باید تجدیدنظر صورت بگیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آب تالوار، آب پایدار نیست و برای کنترل تنش آبی در ۱۰ شهر و ۱۵۰ روستاست. ۱۶ میلیون متر مکعب سهم همدان از سد تالوار است و باید به فکر تامین آب پایدار بود.

فلاحی خاطرنشان کرد: سدسازی منسوخ شده و آب‌خیزداری در برخی جاها اجرا شده و نتیجه گرفتیم. ۱۸ روستا در بخش پیشخور، آب‌خیزداری انجام شده و نتیجه داده همچنین پروژه آب‌های ژرف نیز باید پیگیری شود. آب‌های ژرف از آب‌های سطحی عبور می‌کند و آب‌های زیرزمینی بالای ۵۰۰ متر است و بیشتر در استان‌های مرزی است و هزینه بیشتری دارد چون باید آب، خنک شود.
 
وی با بیان اینکه آب‌رسانی به پیشخور با تانکر انجام می‌شود، گفت: اعتباری برای نوسازی تانکر درخواست کردیم و ۷۰ میلیارد اعتبار خواستیم تا مشکل آب‌رسانی را حل کنیم‌ و عمده تلاش ما تامین اب است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در رابطه با مسئله فاضلاب، توضیح داد: ۳۰۰ میلیارد تومان سهم همدان و ۱۰۰ میلیارد تومان سهم همدان برای تکمیل پروژه فاضلاب بود و سال گذشته برای فامنین ۱۰۱ میلیارد تومان اعتبار گرفتیم.

فلاحی ادامه داد: یکی از جاهایی که مردم از بهداشت و فاضلاب رنج می‌بردند، روستاهای ملحق شده به شهر بود و الان باید سریع‌تر انجام شود.

خبر در حال تکمیل است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *