اجرای بیش از ۹۵ درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران از اجرای بیش از ۹۵ درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال جاری خبر داد.

به گزارش سادس، حشمت اله عسگری در دوازدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران با اشاره به اجرایی شدن بیش از ۹۵ درصد مصوبات ستاد تسهیل استان در سال جاری بر پیگیری اجرای مصوبات این ستاد تاکید کرد و گفت: رصد و پایش مصوبات ستاد با حساسیت بیشتر دنبال می‌شود و دستگاه های اجرایی و بانک‌های عامل موظفند نسبت به اجرایی کردن آنها اقدام کنند. 

وی در ادامه اجرای به موقع مصوبات را عامل مهمی در رفع مشکلات واحدهای تولیدی دانست و افزود: کمیته نظارت بر مصوبات باید در جلسات ستاد تسهیل در خصوص اجرای مصوبات و دلایل عدم اجرایی شدن آنها گزارش‌های لازم را ارائه کنند. 

معاون اقتصادی استاندار تهران بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی را مرتبط با دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله تامین اجتماعی، مالیاتی، شهرداری‌ها و … دانست و گفت: نباید تولیدکنندگان را اسیر بوروکراسی دست و پاگیر اداری کرد، به گونه‌ای که در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین فرصت سوزی کرد.  

عسگری خاطرنشان کرد: در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به مسائل و مشکلات غیربانکی ۱۴ واحد تولیدی و همچنین مشکلات بانکی ۷ واحد پرداخته شد و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران همچنین در جلسه در جلسه کارگروه بررسی و تصویب طرح های تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ از پرداخت بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ خبر داد و گفت:‌ تاکنون ۱۸۶۳ طرح با اشتغالزایی ۱۱۸۴۲ نفر و تسهیلاتی بالغ بر۸۵ هزار و ۶۶ میلیارد ریال از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در جلسات کارگروه تصویب و برای بررسی و پرداخت به بانک‌های عامل ارسال شده است.  

بر اساس اعلام پورتال استانداری تهران، وی افزود: میزان پرداختی بانک‌های عامل به متقاضیان از محل تسهیلات مذکور تاکنون بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال است و انتظار می رود با حجم طرح‌های معرفی شده و متقاضیان سرمایه گذاری استان این روند شتاب بیشتری به خود بگیرد و بانک‌های عامل روند مذکور را تسریع بخشند.

معاون اقتصادی استاندار تهران تعداد طرح‌های مصوب در این جلسه را ۳۷۹ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار و ۴۶۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۸۴۲ نفر متعلق به دستگاه های راه و شهرسازی (بازآفرینی شهری)، تعاون کار و رفاه اجتماعی، بنیاد برکت، فناوری اطلاعات، کمیته امداد، جهاد کشاورزی و صمت اعلام کرد که برای بررسی و پرداخت به بانک‌های عامل ارسال می‌شود.  

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *