اکثر استخرها با آب شرب پُر می‌شوند

اکثر استخرها با آب شرب پُر می‌شوند

سادس/اصفهان رئیس هیأت شنا استان اصفهان گفت:تمام استخرها از آب شرب یا آب چاه‌های با مجوز و تأییدیه شبکه بهداشت پر ‌می‌شوند، اما برای کنترل مشکلات آب استان اصفهان باید تأسیسات مدیریت شده و از سرریز شدن آب جلوگیری کنیم.

پیمان گرامی در گفت‌وگو با سادس با اشاره به لزوم استفاده استخرها از آب شرب، اظهار کرد: در اصفهان اکثر استخرها با آب شرب پر می‌شود و اگر استخری به چاه متصل باشد، باید مجوز داشته و سختی آب توسط شبکه بهداشت تأیید شده است. از طرفی آب دوش‌ها نیز الزاماً آب شرب است.

وی افزود: ۷۳ استخر در اصفهان وجود دارد که ۲۳ استخر فعال‌ است و اکثر آن‌ها آب شرب مصرف می‌کنند.

رئیس هیأت شنا استان اصفهان با اشاره به مشکلات آب و بحران کم‌آبی استان اصفهان درباره سرویس‌دهی استخرها، توضیح داد: به عنوان مثال استخر دریای شهر رضا در سال ۹۱-۹۲ با توجه به مقیاس ۳۳ در ۱۷ متر مربع و میانگین عمق یک و نیم که دارد، حدود ۶۰۰ مترمکعب از آب شهر پر می‌شد.

گرامی ادامه داد: زمانی با اسراف آب مواجهیم که این مایه حیات سرریز شود. زمانی ماهیانه ۲ هزار مترمکعب سرریز آب داشتیم که پس از اعلام اخطار کمبود آب از شبکه بهداشت، همان آب سرریز را به دو قسمت برای دور ریز و قابل استفاده مجدد با کلرزنی تقسیم کردیم.

وی اضافه کرد: یکی از موارد مهم ساماندهی تأسیسات استخر و حضور آن‌ها در زمان پر شدن بود. اصل کار درست است و باید سعی کنیم از هدر رفتن و سرریز آب جلوگیری کنیم.

رئیس هیأت شنا استان اصفهان تأکید کرد: اگر امور استخرها و پر کردن آن‌ها درست مدیریت شود و سختی آب نیز توسط شبکه بهداشت کنترل شود، مشکلی از لحاظ استخر و شرایط آب نخواهیم داشت.

وی یادآور شد: از قبض آب ظرفیت هر استخر مشخص می‌شود و اگر با افزایش بی‌دلیل مواجه شود، یعنی ایرادی در مبحث مدیریت آب و تأسیسات داریم.

گرامی از شلوغی استخرها در فصل تابستان خبر داد و افزود: با اینکه از بازگشت استخرها به کار و شروع فعالیت مجددشان پس از کرونا خوشحالیم، اما از سوی دیگر نگران اوج‌گیری مجدد کرونا هستیم.

رئیس هیأت شنا استان اصفهان درباره میزان کُلر زنی آب در زمان تعطیلات و شلوغی استخرها، تصریح کرد: کلرِ استاندارد آب یک‌ونیم «پی‌پی‌ام» است و بالاتر از ۲ پی‌پی‌ام باعث سوزش چشم می‌شود. با حضور جمعیت میزان پی‌پی‌ام کاهش می‌یابد و همین امر میزان مصرف کلر روزانه را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *