توفیق: مقابل قزاقستان به دفاع بهتری نیاز داریم

توفیق: مقابل قزاقستان به دفاع بهتری نیاز داریم

کارشناس بسکتبال ایران گفت: برای اینکه بتوانیم نتیجه خوبی برابر قزاقستان بگیریم، به دفاع بهتری نیاز داریم.

علی توفیق در گفت‌وگو با سادس، درباره عملکرد تیم ملی بسکتبال ایران مقابل سوریه در نخستین بازی خود از رقابت‌های کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی، توضیح داد: ابتدا یک خسته نباشید به کادرفنی و ملی‌پوشان می‌گویم. من فکر می‌کنم بازی خوبی را انجام دادیم و ارمغانی از همه بازیکن‌ها استفاده کرد هر چند زمان کم‌تری به یوسف‌وند رسید اما اکثر بچه‌ها زمان خوبی در اختیار داشته و نمایش خوبی هم داشتند.

او ادامه داد: من فکر می‌کنم از این جهت برای بازی‌های آینده جای امیدواری است. با این روند بازیکنان به آمادگی ذهنی بهتری برای بازی مقابل قزاقستان و ژاپن می‌رسند.

این کارشناس بسکتبال درباره نقاط ضعف تیم ملی ایران مقابل قزاقستان در دو بازی انتخابی جام جهانی، که باید آن‌ها را برای بازی روز جمعه برابر قزاق‌ها پوشش دهد، توضیح داد: به هر حال تفسیرها بعد از بازی راحت است حال چه در بحث فنی باشد چه در موارد دیگر اما مهم‌ترین چیز این بود که قزاقستان را با وجود بازیکنان خوب دست کم تصور کردیم و در زمین خودشان ما را غافلگیر کردند. مضاف بر اینکه بازیکنان شوت‌زن و پیرامونی ما شب خوبی را پشت سر نگذاشتند.

او افزود: البته با بازی و نمایش خوبی که بازیکنان پیرامونی ما در دیدار مقابل سوریه داشتند، همچنین عملکرد خوب بازیکنان محوری ما مثل ارسلان کاظمی و محمد حسن‌زاده، به بازی روز جمعه امیدوار هستم. همچنین فکر می‌کنم با توجه به تجربیاتی که بازیکنان ما از بازی‌های قبل به دست آورده‌اند، روز جمعه مشکل چندانی نخواهیم داشت.

توفیق در پاسخ به این سوال که آیا تاکید ارمغانی به گردش توپ سریع‌تر به معنای وجود ضعف در این زمینه است؟ توضیح داد: من چنین چیزی را در بازی مقابل سوریه ندیدم و نمی‌دانم آقای ارمغانی در مورد چه چیزی تاکید داشته‌اند اما فکر می‌کنم گردش توپ ما نسبت به بازی‌های قبل بهتر بود و موقعیت‌های خوبی برای بازیکنان پیرامونی ایجاد کردیم. موقعیت‌های ایجاد شده برای بازیکنانی چون محمد جمشیدی، سجاد مشایخی و رسول مظفری هم خوب بود اما موفق نبودند که این موضوع به شرایط تمرینی آن‌ها در بحث شوت برمی‌گردد.

او در پاسخ به این سوال که ایران برای بازی روز جمعه با قزاقستان در کاپ آسیا ۲۰۲۲، باید در چه زمینه‌ای بهتر عمل کنند؟ توضیح داد: ما باید در زمینه دفاع بهتر کار کنیم و اولویت اول ما همین بخش باشد. البته ما همیشه در دفاع بهتر از حمله بوده‌ایم اما باید بتوانیم تاکتیک‌های مختلفی را در دفاع داشته باشیم و استراتژی خوبی را به کار بگیریم.

توفیق در پایان افزود: باید در دفاع تمام زمین، نیمه زمین، دفاع منطقه‌ای یا نفر به نفر تغییرات مداومی را در طول زمان‌های بازی داشته باشیم تا تمرکز قزاق‌ها را بر هم بزنیم. باید فشار زیادی را در مرکز به آن‌ها بیاوریم، البته نه اینکه صرفا با حامد حدادی چنین کاری را بکنیم، بلکه باید با سایر بازیکنان تیز در منطقه رنگی فشار زیادی بیاوریم و خطاهای آن‌ها را بالا ببریم تا فرصت کسب امتیاز راحت از منطقه پرتاب آزاد را به دست آوریم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *