سهم صنعت ورزش در تولید ناخالص داخلی کمتر از نیم درصد است

سادس/گلستان عضو هیئت مدیره انجمن صنعت ورزش کشور سهم صنعت ورزش در تولید ناخالص داخلی را کمتر از یک درصد اعلام کرد.

مازیار کلاشی ظهر امروز در جشنواره جایزه ملی صنعت ورزش که در آموزشکده فنی و حرفه‌ای مائده گرگان اظهار کرد: صنعت ورزش در دنیا بین یک و نیم تا دو و نیم درصد تولید ناخالص داخلی کشورها را به خود اختصاص داده که این مهم در کشورمان کمتر از نیم درصد است که این آمار نشان می دهد این حوزه همت بیشتری می طلبد.

وی به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: معظم له در نشست با ورزشکاران به حمایت از تولیدکنندگان تاکید کردند که انجمن تحقق این مهم را سرلوحه کار خود قرار داده است.

عضو هیئت مدیره انجمن صنعت ورزش کشور متذکر شد: با نگاه به سهم کمتر از نیم درصد ورزش در تولید ناخالص داخلی کشور می‌بینیم که در صادرات و واردات کالاهای ورزشی مشکل داریم و تراز صادرات ما منفی است، متاسفانه در این بخش واردکننده هستیم که باید حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان را در دستور کار خود قرار دهیم.

کلاشی با بیان اینکه تجازی سازی از جمله موضوعاتی است که در دستور کار ما قرار دارد، خاطرنشان کرد: این آمادگی وجود دارد که با تولیدکنندگان تجهیزات و کالاهای ورزشی رایزنی کنیم و طرح‌های برگزیده در این جشنواره وارد فاز تجاری‌سازی شوند.
 
وی با بیان اینکه همایش برترین های صنعت و اقتصاد ورزش همه ساله برگزار می شود، افزود: این جشنواره در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ برگزار شد و در سال آینده نیز برگزار می شود، توصیه ما این است که برگزیدگان جشنواره صنعت ورزش به ما معرفی شوند تا از ظرفیت آنان در بخش دانشگاهی و دانش بنیان استفاده شود.

عضو هیئت مدیره انجمن صنعت ورزش کشور بیان کرد: متاسفانه در بخش های مختلف همایش ها و نشست هایی برگزار می شود که در همان اولین دوره به اتمام می رسد که امیدوارم جشنواره صنعت ورزش تداوم یابد و در بخش های مختلف داوری، تجاری‌سازی و حمایت مالی مورد حمایت قرار گیرد.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *