ماسک‌هایی که هنگام انجام MRI ایمن نیستند

بر اساس آزمایشات جدید متخصصان دانشگاه “کاردیف” در ولز، استفاده از انواع خاصی از ماسک‌ها داخل و اطراف دستگاه‌های MRI ناایمن است.

به گزارش سادس، این تیم از متخصصان هشت نوع مختلف از ماسک‌های تنفسی فیلتردار(FFP3) را مورد آزمایش قرار داده و دریافتند که پنج مورد آنها دارای عناصر مغناطیسی هستند که استفاده از آن‌ها هنگام انجام MRI ناایمن است.

بسیاری از ماسک‌ها حاوی نوارهای فلزی یا گیره‌هایی هستند که به شکل دهی ماسک روی بینی کمک می‌کنند. همچنین برخی از ماسک‌ها دارای یک پوشش ضد میکروبی هستند که معمولا حاوی نقره یا مس است.

هنگام واکنش با آهنرباهای عظیم داخل دستگاه MRI، این مولفه‌های فلزی می‌توانند عوارض متعددی را از جمله جابجایی ماسک، خطر پریدن قسمت فلزی یا سوختن احتمالی بیمار ایجاد کنند. علاوه بر این، اجزای فلزی می‌توانند باعث ظاهر شدن خطای تصویری در اسکن شوند که در برخی موارد ممکن است اسکن را غیرقابل استفاده کند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، در نبود دستورالعمل‌های لازم در مورد استفاده از ماسک داخل و اطراف دستگاه‌های MRI، این تیم تحقیقاتی سیستمی را توصیه می‌کنند که با کمک آن ماسک‌ها بر اساس ماسک‌های “ایمن برای MRI” از ماسک‌های ناایمن متمایز شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *