نماینده ایلام: مجلس و دولت متناسب با شأن محرومان اقدام کنند

نماینده ایلام در مجلس با اشاره به توجه به مسکن محرومان در دولت سیزدهم گفت: در بودجه ۱۴۰۰ بیش از ۵ هزار واحد مسکونی لحاظ شد و در بودجه ۱۴۰۱ نیز به حوزه مسکن توجهات خوبی شده است.

به گزارش سادس، علی اکبر بسطامی در حاشیه همایش حمایت حقوقی عدالت‌محور، کرامت‌مدار و توانمندساز، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با هدایت رهبر معظم انقلاب، دولت سیزدهم و مجلس یازدهم یکی از مهمترین برنامه هایی که باید دنبال می کرد توجه به اقتصاد و توجه به اقشار آسیب پذیر جامعه بود.

وی با بیان اینکه افزایش مستمری مددجویان متناسب با تورم باید افزایش پیدا کند، گفت: در بودجه ۱۴۰۱ ، ۲۰ درصد افزایش مستمری لحاظ شد و یکی از کارهای بسیار خوب دولت بود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه به مسکن محرومان در دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: در بودجه ۱۴۰۰ بیش از ۵ هزار واحد مسکونی لحاظ شد و در بودجه ۱۴۰۱ نیز به حوزه مسکن توجهات خوبی شده است.

بسطامی در ادامه نیز با اشاره به موضوع یارانه‌ها، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یارانه ها باید مبتنی بر عدالت توزیع شود.

وی همچنین بر توجه به دهکهای یک و دو و سه تاکید کرد.

وی افزود: آنهایی که مشکل بیشتری دارند باید بیشتر بتوانند از قِبَل هدفمند کردن یارانه ها و بازتوزیع درآمدهای حاصل از حاملهای انرژی بهره مند شوند.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حاشیه‌نشینی در استان‌ها خاطرنشان کرد: امروز به علت قیمت سرسام آور مسکن متأسفانه بسیاری از محرومان توان زندگی در داخل استانهای بزرگ را ندارند و حاشیه نشین استان ها شده اند. اگر سیاستهای سازمان ملی زمین و مسکن را بر مدار توجه به فقرای جامعه اصلاح نکنیم محرومان از حاشیه نشینی استانها شاید به سمت بیابانها خواهند رفت.

وی معتقد است هم مجلس و هم دولت باید تلاش کنند متناسب با شأن محرومان در این کشور اقدام کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *