تامین اعتبار ۱۶.۵ هزار میلیارد تومانی برای ۱۴۷ پروژه زیرساختی درسفر رییس جمهور به استان تهران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از تامین اعتبار ۱۶.۵ هزار میلیارد تومانی برای ۱۴۷ پروژه زیرساختی درسفر ریاست جمهوری به استان تهران خبر داد.

علاءالدین ازوجی در گفت‌وگو با سادس، در تشریح روند اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان تهران گفت: در سفر رییس جمهور به استان تهران و حضور در جلسه شورای اداری استان تهران به همراه اعضای هیات دولت در خرداد ماه سال جاری تصمیمات خوبی اتخاذ شد که در نتیجه آن بالغ بر ۱۶.۵ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات عمومی دولت، شرکت‌های دولتی و شرکت نفت و نهادهای عمومی غیردولتی برای ۱۴۷ طرح یا پروژه زیرساختی با پیشرفت فیزیکی بالای۵۰ درصد در حوزه های آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، ورزشی، انتظامی، آبرسانی، شبکه های آب و فاضلاب، حمل و نقل ریلی و جاده‌ای تامین شد.

وی از جمله پروژه هایی که از همین محل تامین اعتبار شده است می‌توان به تکمیل و احداث بازسازی و تجهیز ۷۵ مدرسه ، تکمیل و تجهیز ۱۵ بیمارستان در شهرستان‌های تهران، تکمیل ۲۷ مجموعه ورزشی در شهرستان‌های تهران، اجرای ۱۸ طرح های سرمایه گذاری اشتغالزا، تکمیل ۵ تأسیسات فاضلاب و تصفیه خانه در برخی شهرستان‌های تهران، اجرای گازکشی به ۲۲ روستای تهران، احداث ۶۱۶۶۰ واحد مسکونی برای خانوار نیازمند مسکن، بهره برداری از ۷ هزار طرح اشتغالزایی برای افراد مددجو و غیرمددجوی استان، احداث شش پست برق فشار قوی برای ۶ شهرک‌های صنعتی استان جهت تأمین ۶۰۰ مگاوات برق، ۱۶ کلانتری و پاسگاه انتظامی و اعطای بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بابت ۲۳۰ طرح دارای توجیه فنی و اقتصادی جهت سرمایه گذاری توسط بانک های عامل، اشاره کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ادامه داد: طی سال های اخیر تعهدات زیادی در سطح استان ایجاد شده بود که به تدریج منجر به کاهش رضایتمندی شهروندان و ایجاد مشکلات بسیار برای آنها شده بود. بر همین اساس با تلاش استاندار تهران و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور کسری موجود برای تکمیل پروژه ها تا مبلغ ۲۲۶ میلیارد تومان جبران شد و از سوی ۲۳ دستگاه اجرایی استان پرداخت شد. امیدواریم با مدیریت موثرتر بر پروژه های عمرانی استان تهران به ویژه شهرستان های استان تهران شاهد تحول در سطح شهرستان های استان تهران باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *