اگر نهادهای متولی عفاف و حجاب به وظایف خود درست عمل می‌کردند امروز نیاز به برخورد قهرآمیز نبود

نماینده مردم طوالش در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۲ نهاد در جامعه متولی فرهنگ عفاف و حجاب هستند که اگر هر یک به وظایف خود به درستی عمل می کردند امروز نیاز به برخورد قهرآمیز نبود، چراکه مردم خود بهترین حافظین و مبلغین فرهنگ عفاف و حجاب هستند.

به گزارش سادس، حسن محمدیاری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس بیان کرد: رهبر معظم انقلاب ۹ شاخص برای نماینده انقلابی را تشریح نمودند که ساده زیستی و پرهیز از زندگی اعیانی، امانتداری، مسئولیت پذیری، مردمی بودن، به دنبال حل مشکلات اساسی کشور، اجتناب جدی از فساد و تبعیض، همکاری و هماهنگی صمیمانه با دیگر دست اندرکاران کشور، پرهیز از جوزدگی و پایبندی به قانون اساسی می باشند.

وی در ادامه مطرح کرد: در آغاز نیمه دوم دوره یازدهم چه مقدار به توصیه های فوق جامه عمل پوشانده ایم؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به آیات قرآن تصریح کرد: بیشترین توقعات مردم حل مشکلات اقتصادی و معیشتی است. داشتن اقتصاد خوب و وضعیت معیشتی مناسب جهت اشتغال و بهداشت و درمان و حل مشکلات مسکن جزء اساسی ترین مطالبات مردم است. دولت وظیفه مهمی در امیدبخشی یا نا امید کردن مردم دارد. عامل اصلی مشکلات کشور تحریم ها، ناکارآمدی بخشی از عوامل داخلی و نبود ثبات اقتصادی است.

محمدیاری با بیان اینکه اطمینان دارم مردم از وضعیت موجود راضی نیستند، گفت: وضعیت اخلاقی جامعه که موجب بی عدالتی می شود این نیز می تواند تاثیرگذار باشد و مطمئنا دوستان در حوزه اجرا باید به این مهم اهتمام داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۲ نهاد در جامعه متولی فرهنگ عفاف و حجاب هستند، اگر هر یک به وظایف خود به درستی عمل می کردند امروز نیاز به برخورد قهرآمیز نبود، مردم خود بهترین حافظین و مبلغین فرهنگ عفاف و حجاب هستند و نمی شود بی مبالاتی برخی را به کل جامعه تعمیم داد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه با موضوعات ورزش گفت: با توجه به اینکه اخیرا شاهد بی ثباتی و دخالت نهادهای غیر مسئول و غیر متخصص بودیم که قطعا باعث می شود آسیب آن را جوانان مردم و جامعه ببینند شاهد حضور غیر متخصصین هستیم. صرف نظر از تصمیم کمیته فنی آنچه که مهم است این است که باید از ظرفیت داخلی استفاده شود و برنامه ریزی کامل هم صورت گیرد.

نماینده مردم طوالش در مجلس در رابطه با موضوعات زیرساختی در حوزه انتخابیه اش گفت: آقای وزیر راه، در بحث راه های مواصلاتی و پرتردد با مشکل مواجه هستیم. بنده به همراه نماینده خلخال به جد به دنبال این مساله هستیم که مسیر توریستی اسالم به خلخال باید جزء اولویت های شما باشد والا استیضاح حضرتعالی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

محمدیاری افزود: ترمیم مسیرهایی که پرتردد هستند و جاذبه گردشگی دارند می تواند باعث بالندگی شود و برعکس اگر خدای نکرده کاهلی صورت گیرد باعث نارضایتی مردم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه منابع طبیعی علیرغم تنگناهای قانونی اعتقاد داریم مردم خود حافظان واقعی طبیعت هستند ولی منصفانه نیست با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی بر مردم سخت بگیریم. لازم است رئیس جمهور با توجه به جلسه ای که با نمایندگان سه استان شمالی داشتند کارگروهی را در جهت تشکیل و تعیین افرادی برای برطرف کردن مشکلات و دغدغه های مردمی که در جلگه ها و ییلاقات سکونت دارند موظف کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *