متفکرآزاد: تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه کار سیاسی نیست

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که انجام تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه کار سیاسی نیست و ما صرفا درباره عملکرد این ستاد بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

روح‌الله متفکر آزاد در گفت‌وگو با سادس با اشاره به تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: ستاد احیای دریاچه ارومیه از دولت قبل یعنی از سال ۹۴ شروع به کار کرد و قرار بود به تراز اکولوژیک دریاچه ارومیه رسیدگی کند که علیرغم انجام هزینه‌های زیاد خروجی جدی نداشت.

وی افزود: ما در عین حال که قدردان زحمات صورت گرفته هستیم اما حرفمان این است که بررسی گذشته فرا روی آینده ما است که بدانیم چه اتفاقی قرار است رخ دهد. از دولت هم می‌خواهیم که در کنار تفحص برای رساندن حداقل آب به دریاچه همت کنند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: کار ما سیاسی نیست و صرفا عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه و هزینه‌های صورت گرفته را بررسی می‌کنیم. اینکه طرح‌های تحقیقاتی چطور بوده و چرا دانشگاه‌های غیرتخصصی ورود کرده و دانشگاه‌های منطقه کم رونق بوده‌اند. همچنین خروجی مطالعاتی چقدر انطباق با عملکرد میدانی داشته است.

وی گفت: گفته می‌شود ۶۰۰۰ میلیارد تومان برای دریاچه ارومیه هزینه شده است. ما می‌خواهیم با انجام تفحص بفهمیم که عدد دقیق چقدر است چون وضعیت دریاچه ارومیه همان طور بوده و فرقی نکرده است.

متفکر آزاد در پایان گفت‌ که عملکرد دریاچه ارومیه از آغاز به کار یعنی از سال ۹۴ تا سال ۹۷ بررسی می‌شود چون از آن زمان تقریبا کار رها شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *