رقبای ایران در بسکتبال کاپ آسیا؛ نبرد با سوریه تاریخساز و جدال انتقامی با ژاپن

رقبای ایران در بسکتبال کاپ آسیا؛ نبرد با سوریه تاریخساز و جدال انتقامی با ژاپن

تیم ملی بسکتبال ایران در گروه C رقابت‌های کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی، با تیم‌های سوریه، ژاپن و قزاقستان همگروه است.

به گزارش سادس، تیم ملی بسکتبال ایران از ساعت ۱۲:۳۰ فردا (چهارشنبه)‌ ۲۲ تیر ۱۴۰۱،‌ کار خود در مسابقات کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی را با قرار گرفتن مقابل سوریه آغاز می‌کند. شاگردان سعید ارمغانی در مرحله گروهی این مسابقات به ترتیب باید مقابل سوریه، قزاقستان و ژاپن قرار بگیرند که در همین راستا، به آشنایی با حریفان ملی‌پوشان در این مسابقات پرداخته‌ایم.

روز گذشته وضعیت تیم قزاقستان بررسی شد(اینجا کلیک کنید) و در ادامه نیز با شرایط تیمهای سوریه و ژاپن آشنا می‌شوید.

* سوریه

رقبای ایران در بسکتبال کاپ آسیا؛ نبرد با سوریه تاریخساز و جدال انتقامی با ژاپن

تیم ملی بسکتبال ایران پیش از این مسابقات در پنجره‌های دوم و سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳، دو بار برابر سوریه به میدان رفت که موفق شد هر دو بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد. البته سوری‌ها در ترکیب خود از بازیکنی چون “امیر جبار هینتون” بهره می‌برند که در صورت مهار نشدن، می‌تواند تیم ایران را اذیت کند.

“هینتون” که درفت سال ۲۰۱۹ NBA هم بوده، در پست پوینت گارد برای سوری ها به میدان می‌رود و به همراه “آنتونی باکار” بازیکنانی هستند که با شوت‌های سه امتیازی و نفوذهای خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳، تیم ایران را تا حد زیادی اذیت کردند چرا که نباید فراموش کرد تیم سوریه موفق شده بود در انتخابی‌های همین مسابقات کاپ آسیا برد تاریخی را برابر ایران کسب کرده و عازم جاکارتا شود.

با همه این جوانب اما سوری‌ها در کنار ژاپن و قزاقستان راحت‌ترین حریف ایران در گروه C به شمار می‌روند که باید دید شاگردان ارمغانی چه نتیجه‌ای برابر آن‌ها کسب می‌کنند؛ ایرانی که در مسابقات کاپ آسیا ۲۰۱۷ عنوان نایب قهرمانی را به دست آورده است.

* ژاپن

رقبای ایران در بسکتبال کاپ آسیا؛ نبرد با سوریه تاریخساز و جدال انتقامی با ژاپن

سامورایی‌ها مدعی جدی برای صدرنشینی در گروه C و صعود مستقیم به یک چهارم نهایی این دور از مسابقات هستند. تیمی که قطعا می‌تواند به واسطه سبک بازی خود (عملکرد موفق در بازی پیرامونی) و با بهره گیری از بازیکنانی مثل “یوتا واتانابه” که در NBA توپ می‌زند، هر حریفی را به دردسر بیاندازد.

البته ژاپنی‌ها که در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری خوبی در بسکتبال داشته‌اند، تاکنون نتوانسته‌اند سنتری با توانایی‌های بالا را بسازند و به همین دلیل این نقطه ضعف خود را هم با در اختیار گرفتن “لوک ایونز” آمریکایی پوشش داده‌اند تا با تیمی قدرتمند پا به کاپ آسیا گذاشته باشند. “ایونز” می‌تواند چالش سختی را برای حامد حدادی سنتر و کاپیتان نام آشنای تیم ملی ایران ایجاد کند.

در این گروه بدون شک ژاپن (یکی از سه میزبان جام جهانی ۲۰۲۳) جدی‌ترین حریف ایران برای صدرنشینی و صعود مستقیم به دور بعد است. تیمی که شاید در انتخابی‌های جام جهانی ۲۰۲۳ به دلیل قطعی بودن حضورش عملکرد چندان درخشانی نداشته، اما بدون شک در کاپ آسیا با تمام قدرت حضور خواهد داشت تا به فینال راه پیدا کند.

رقبای ایران در بسکتبال کاپ آسیا؛ نبرد با سوریه تاریخساز و جدال انتقامی با ژاپن
یوتا واتانابه

آخرین باخت ایران مقابل سامورایی‌ها در یک بازی رسمی نیز به مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین برمی‌گردد که نشان از سخت بودن جدال دو مدعی گروه C است. پس از آن مسابقه دو تیم دیداری رسمی با هم نداشته‌اند و باید دید این تقابل می‌تواند یک جدال انتقامی برای ایران پیش از پنجره چهارم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ باشد یا خیر.

نحوه صعود تیم‌ها از دور گروهی و در مراحل بعد به شرح زیر است(۱۶ تیم در مسابقات حضور دارند) :

* دور گروهی:
تیم‌های اول هر گروه مستقیم راهی دور بعد (یک‌چهارم نهایی)‌ می‌شوند. تیم‌های دوم هر گروه طبق جدول مسابقات به صورت ضربدری با تیم‌های سوم گروه‌های چهارگانه بازی می‌کنند تا تیمهای برتر این مسابقات با راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی، به جمع چهار تیم برتر دور گروهی بپیوندند

* برنامه بازی‌ها برای معرفی رقبای تیم‌های صدرنشین در یک چهارم:
G۱: دوم A با سوم B
G۲: دوم B با سوم A
G۳: دوم C با سوم D
G۴: دوم D با سوم C

* برنامه بازی‌های مرحله یک چهارم:
G۴: اول C با G۱
G۵: اول D با G۲
G۶: اول A با G۳
G۷: اول B با G۴

برنامه بازی‌های تیم ملی ایران در کاپ آسیا به شرح زیر است:

بازی اول
ایران – سوریه: چهارشنبه ۲۲ تیر، ساعت ۱۲:۳۰
بازی دوم
ایران – قزاقستان: جمعه ۲۴ تیر، ساعت ۸:۳۰
بازی سوم
ایران – ژاپن: یکشنبه ۲۶ تیر، ساعت ۱۵:۰۰

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *